ابراز احساسات بشردوستانه به سبک سعودی ها!

ابراز احساسات بشردوستانه به سبک سعودی ها!
چهارشنبه 24 فروردين 1401 - 22:01

سلمان پادشاه عربستان سعودی به مرکز امداد و کمک های بشردوستانه ملک سلمان دستور داد تا کمک های فوری پزشکی و اسکانی به ارزش 10 میلیون دلار برای پناهجویان اوکراینی ساکن کشورهای همسایه آن کشور اعطا شود.

العالم – عربستان سعودی

عبدالله الربیعه سرپرست این مرکز ادعا کرد که این دستور سخاوتمندانه در چارچوب تلاش های بشردوستانه عربستان سعودی برای کمک به مردم آسیب دیده و نیازمند سراسر جهان و کاهش رنج آنها قرار دارد.

مشابه این ژست بشردوستانه عربستان سعودی در قبال پناهجویان اوکراینی توسط رهبران امارات متحده عربی در قبال پناهجویان اوکراینی نمایان شد و امارات میلیون ها دلار کمک های بشردوستانه برای کاهش رنجهای این پناهندگان ارسال کرد.

به نظر می رسد که رهبران عربستان و امارات احساسات انسانی بسیار حساسی دارند تا جایی که طاقت تماشای تصاویر پناهجویان اوکراینی را ندارند که با قطارها و اتوبوس های مجهز به تهویه مطبوع به کشورهای اروپایی منتقل می شوند و هر آنچه را که نیاز دارند مانند مسکن، پوشاک و غذا برایشان فراهم است و تاکنون حتی یک مورد ثبت نشده که یک کشور اروپایی برای این پناهندگان اردوگاهی در فضای باز ایجاد کند یا برخی از آنها از گرسنگی، تشنگی، بیماری یا محاصره مرده باشند.

اما وقتی صحبت از مردم مسلمان عرب همسایه یمن می شود که هشت سال است در معرض جنگی پلید قرار دارند و به گواه گزارش های منتشر شده از سوی سازمان های بین المللی بزرگترین فاجعه انسانی عصر مدرن در این کشور رقم خورده است، این رهبران هیچ احساسی ندارند.

جنگی که به کشته شدن صدها هزار نفر از مردم صبور یمنی با بمباران، گرسنگی، تشنگی، بیماری و محاصره انجامیده و هر 10 دقیقه یک کودک یمنی در مقابل چشم و گوش جهان منافق غرب و سکوت شرم آور کشورهای عربی و اسلامی می میرد.

این در حالی است که دیده بان حقوق بشر در گزارشی که در سال 2021 منتشر شد، مقامات سعودی را به رفتارهای نژادپرستانه علیه یمنی های مقیم عربستان سعودی، مانند فسخ و عدم تمدید قراردادهای کاری و اجاره، پیگرد قضایی و اعمال محدودیت بر آنها و حتی نقض حقوق بشر علیه آنان در زندان های عربستان سعودی متهم کرده است.

کارشناسان معتقدند که تصمیم سعودی برای اجازه دادن به برخی کشتی‌های توقیف شده در دریای سرخ برای انتقال سوخت به یمن از طریق بندر الحدیده و صدور مجوز دو پرواز در هفته از فرودگاه صنعا به قاهره، در چارچوب آتش‌ بس بشردوستانه بین صنعا و عربستان سعودی، اعتراف رسمی به محاصره غیرانسانی تحمیل شده توسط کشورهای متجاوز به مردم مسلمان عرب یمن است، محاصره ای که بیش از 20 میلیون یمنی را به مرز قحطی و مرگ سوق داده و دروغ بودن احساسات بشردوستانه آل سعود را برای جهانیان افشا کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها