زلال قرآن (609)؛

نتیجه استقامت در راه ترویج دین خدا چه خواهد بود؟

نتیجه استقامت در راه ترویج دین خدا چه خواهد بود؟
پنج‌شنبه 25 فروردين 1401 - 22:08

العالم - زلال قرآن

به صراحت آیات زیر:

1 - آیه 112 سوره مبارکه هود:

« فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ»

ترجمه: (پس همان‌ گونه که فرمان یافته ‌ای ایستادگی کن! و نیز آنان‌که همراهت [به ‌سوی خدا] روی آورده ‌اند [در برابر حوادث بایستند]، [ای امت!] سرکشی نکنید که خداوند به آنچه انجام می‌دهید بیناست).

2 – آیه 30 سوره مبارکه فصلت:

«إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ »

ترجمه: (یقیناً آنان ‌که گفتند: پروردگارِ ما فقط اللّه است، سپس [درمیدان تبلیغ توحید وعمل به دستورات خداوند] ایستادگی کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند [و می ‌گویند] نترسید و اندوهگین نباشید، شما را بشارت باد به بهشتی که همواره به شما وعده می‌دادند).

خداوند سبحان که حیّ و قیّوم و قائم به تدبیر امور خلق است، به رسول الله (ص) و همه کسانی که اسلام را پذیرفته اند فرمان می دهد که در دعوت به اسلام ثابت قدم باشد تا اسلام قوام یابد و پایدار بماند و زمینه اصلاح امور انسان‌ها فراهم گردد و آن‌ها به مقام قرب الهی است برسند، و به آنها وعده داده است و کسانی که در این راه سختی ها را به جان بخرند وبا استقامت واستواری دردین پایداری نمایند، فرشتگان الهی برآنها نازل شده وآنها را به بهشت رضوان الهی بشارت می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها