رزمایش نظامی چین در واکنش به سفر هیأت آمریکایی به تایوان

رزمایش نظامی چین در واکنش به سفر هیأت آمریکایی به تایوان
جمعه 26 فروردين 1401 - 11:43

ارتش چین می‌گوید در واکنش به سفر هیأت آمریکایی به تایوان، در اطراف این جزیره رزمایش نظامی برگزار کرده است.

العالم - آسیا

سفر هیأتی فراحزبی از قانونگذاران آمریکایی به سرپرستی «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای این کشور به تایوان با واکنش تند مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ارتش چین امروز (جمعه) اعلام کرد که در اطراف تایوان رزمایش‌های نظامی انجام داده است.

بر این اساس، سخنگوی فرماندهی جناح شرقی ارتش چین طی بیانیه‌ای گفت که این رزمایش‌ها به دلی پیام‌های اشتباهی است که آمریکا درمورد تایوان ارسال کرده است.

پیش از این، دفتر ریاست جمهوری تایوان در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد، سفر نمایندگان کنگره آمریکا به این جزیره نه‌تنها حمایت فراحزبی آمریکا از تایوان، بلکه ماهیت مستحکم روابط دو جانبه را نشان می‌دهد.

این سفر در حالی انجام شده است که دولت چین بارها درباره اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در قبال تایوان و تشدید تنش در دو سوی تنگه تایوان هشدار داده است.

قرار بود در این سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز این قانون‌گذاران را همراهی کنند اما هفته گذشته نتیجه تست کرونای او مثبت اعلام شد.

پیش از این، «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داده بود که پکن باید «درس‌های درست» را از واکنش هماهنگ غرب در مورد اوکراین بگیرد که هر گونه اقدام چین برای تصرف جزیره تایوان که به طور دموکراتیک اداره می‌شود قابل قبول نیست.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراََ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها