سناتور گراهام: چین باید به دلیل حمایت از روسیه تحت فشار و هزینه بیشتری بپردازد

سناتور گراهام: چین باید به دلیل حمایت از روسیه تحت فشار و هزینه بیشتری بپردازد
جمعه 26 فروردين 1401 - 22:49

سناتور لیندسی گراهام که هم اکنون در سفر به تایوان به سر می برد، گفت: چین باید برای حمایت از حمله روسیه به اوکراین بیشتر تحت فشار و هزینه سنگین تری بپردازد.

العالم - آمریکا

به گزارش وب سایت ویون نیوز، سناتور جمهوریخواه گراهام در دیدار با "تسای اینگ ون" رئیس جمهور تایوان گفت: ما قصد داریم کاری کنیم که چین بهای بیشتری برای کاری که در سرتاسر جهان انجام می دهد بپردازد، حمایت از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه باید هزینه داشته باشد.

وی به ریاست یک هیئت آمریکایی که پس از افزایش نگرانی ها مبنی بر اینکه چین از بحران اوکراین به عنوان بهانه ای برای حمله به تایوان استفاده می کند، به تایپه سفر کرده است.

گراهام در پیام توییتری نیز نوشت: مردم شجاع تایوان متحدان بزرگ ایالات متحده و چراغ آزادی در منطقه آشفته هستند.

همزمان با سفر هیات قانونگذاران آمریکایی به تایپه چین روز جمعه از برگزاری رزمایش نظامی هوایی و دریایی در نزدیکی تایوان خبر داد.

پنتاگون بارها به پکن هشدار داده که مانورهای نظامی چین، دریای چین جنوبی را «بی‌ثبات‌تر» خواهد کرد.

هفته گذشته چین به آمریکا در مورد سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان هشدار داد و اعلام کرد چنین دیداری به شدت بر روابط پکن - واشنگتن تاثیر خواهد گذاشت.

تنش‌ها بین چین و آمریکا در مورد تایوان، جزیره‌ای در جنوب چین که ادعای استقلال دارد، در حال افزایش است. پکن این جزیره را سرزمین اصلی خود می‌داند و معتقد است سراسر جهان از جمله آمریکا باید بر اساس «اصل چین واحد» با آن برخورد کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها