آمریکا بدون محکوم کردن یورش صهیونیستها، خواستار حفظ وضعیت تاریخی مسجدالاقصی شد

آمریکا بدون محکوم کردن یورش صهیونیستها، خواستار حفظ وضعیت تاریخی مسجدالاقصی شد
شنبه 27 فروردين 1401 - 04:50

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی بدون محکوم کردن اقدامات وحشیانه این رژیم، مدعی نگرانی از درگیری‌ها و خواستار حفظ وضعیت تاریخی این مکان مقدس شد.

العالم-آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای مدعی شد که واشنگتن عمیقا از خشونت امروز در قدس اشغالی نگران است.

سخنگوی وزارت خارجه دولت بایدن تصریح کرد: "از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتندار باشند، از اقدامات تحریک‌آمیز و لفاظی‌ها خودداری و وضعیت تاریخی موجود در حرم‌الشریف/ کوه معبد را حفظ کنند."

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین ادامه داد: از مقامات فلسطینی و اسرائیلی می‌خواهیم برای کاهش تنش‌ها و تضمین امنیت همه با یکدیگر همکاری کنند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که وزارت خارجه آمریکا از نزدیک تحولات را پیگیری و دنبال می‌کند و به تماس نزدیک با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و فلسطینی برای کاهش تنش‌ها ادامه خواهد داد.

سحرگاه امروز(جمعه) اشغالگران صهیونیست بار دیگر به مسجد الاقصی یورش بردند و شمار شهدای فلسطینی طی دیروز و امروز به هفت نفر افزایش یافت؛ ۶۷ فلسطینی نیز تاکنون زخمی شده اند.

به گزارش ایرنا، الجزیره روز جمعه گزارش کرد: اشغالگران قدس شریف به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند و ده‌ها فلسطینی را در دو روز اخیر مجروح کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که به دنبال درگیری‌های مداوم در مسجد الاقصی ۶۷ مجروح فلسطینی به بیمارستان‌های قدس اشغالی انتقال داده شدند.

طی ۱۵ روز گذشته تا امروز، ۲۰ فلسطینی به دست نیروها اشغالگر قدس به شهادت رسیده اند. صهیونیست‌ها از آغاز ماه مبارک رمضان حملات خود را به فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش داده‌اند.

شمار صهیونیست‌هایی که در این مدت در عملیات مقاومت در کرانه باختری کشته شدند ۳ نفر و شمار زخمی‌های آنها نیز ۳۴ نفر است.

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی گفته که همچنان مجروحانی در مسجد الاقصی هستند اما نیروهای اشغالگر صهیونیستی مانع ورود آمبولانس‌ها برای انتقال زخمی‌ها می‌شوند.

او می‌گوید یک بیمارستان صحرایی برای درمان مجروحان در مرکز اورژانس بیت المقدس دایر شده است.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی از گلوله‌های فلزی و گاز اشک آور برای سرکوب نمازگزاران در صحن‌های مسجد الاقصی استفاده کردند.

خبرگزاری فلسطین هم گزارش کرده که تعداید از نمازگزاران همچنان در داخل مسجد الاقصی و قبه الصخره(گنبد طلایی) حبس شده‌اند و نیروهای اشغالگر صهیونیست تمام درهای منتهی به مسجد الاقصی به جز «باب حطه» را بسته اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها