ناظر حقوق بشر اروپا اعلام کرد: افزایش 5 برابری کشتار فلسطینیان به دست نظامیان اسراییلی

ناظر حقوق بشر اروپا اعلام کرد: افزایش 5 برابری کشتار فلسطینیان به دست نظامیان اسراییلی
شنبه 27 فروردين 1401 - 08:43

ناظر حقوق بشر اروپا و مدیترانه اعلام کرد که نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به دنبال چراغ سبز مقامات سیاسی این رژیم ، به افزایش پنج برابری کشتار فلسطینیان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل مبادرت کرده اند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش تارنمای دیدبان حقوق بشر اروپا و مدیترانه در ژنو سوییس، تیم میدانی Euro-Med به کشتار ۱۸ فلسطینی در نیمه اول ماه جاری استناد کرده که اکثر آنها در پی اظهارات نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در ۱۹ فروردین، به دنبال دستور به ارتش اسرائیل برای به راه انداختن یک جنگ بی امان در مورد آنچه که او آن را تروریسم توصیف کرد، جان باختند.
تارنمای Euro-Med Monitor به کشتار ۴۷ فلسطینی از جمله هشت کودک و دو زن توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در حوادث مختلف از ابتدای سال ۲۰۲۲ که هنوز به نیمه نرسیده، استناد کرده است. این تعداد نزدیک به پنج برابر تعداد فلسطینی هایی است که در مدت مشابه سال گذشته توسط ارتش اسرائیل کشته شده اند که حدود ۱۰ تن بودند.

خشونت نیروهای رژیم صهیونیستی صبح جمعه به مسجد الاقصی هم کشیده شد. نیروهای پلیس اسرائیل به صحن های مسجد هجوم بردند و با خشونت به نمازگزاران داخل مسجد حمله کردند.

هلال احمر فلسطین بامداد امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات روز جمعه نظامیان رژیم اشغالگر در قدس اشغالی و کرانه باختری، در مجموع 344 نفر از فلسطینیان زخمی شدند. همچنین خبرها از بازداشت ۴۰۰ فلسطینی طی این درگیری ها حکایت دارد.

بنابر گزارش ناظر حقوق بشر اروپا مستقر در ژنو، تصمیم نیروهای رژیم صهیونیستی برای هجوم به مسجد الاقصی و حمله غیرموجه به نمازگزاران داخل آن نشان دهنده بی تدبیری تصمیم گیرندگان در اسرائیل و تمایل آشکار آنان برای تشدید تنش ها است. این رفتار ممکن است عواقب شدیدی بر ثبات بیت المقدس و سرتاسر سرزمین های فلسطینی داشته باشد.

به نظر می‌رسد که مجوز سیاستمداران رژیم صهیونیستی به ارتش و اداره امنیت این رژیم غاصب برای انجام عملیات با عنوان «آزادی کامل برای شکست تروریسم» راه را برای بهانه‌های غیرقابل توجیه برای کشتن و آزار غیرنظامیان فلسطینی در ایستگاه‌های بازرسی نظامی در شهرها، روستاها و شهرک‌های کرانه باختری و شرق بیت المقدس هموار کرده است.

این سازمان اروپایی در گزارش خود تاکید کرد، سیاستمداران رژیم صهیونیستی بدون شک مسئول کامل قتل فلسطینی‌ها، به‌ویژه زنان و کودکان غیرمسلحی هستند که با خونسردی و بدون تهدید جان سربازان رژیم صهیونیستی، کشته شده اند.

بیانیه Euro-Med Monitor افزایش کشتار علیه فلسطینیان در سال جاری را با سیاست جدید و دستورالعمل تیراندازی که توسط ارتش اسرائیل در ۲۹ آذر ۱۴۰۰ تصویب شد، مرتبط دانست. این دستورالعمل جدید به سربازان اسرائیلی در کرانه باختری چراغ سبز نشان داد تا به روی جوانان فلسطینی آتش بگشایند.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، از این اصلاحات استقبال کرده و گفته بود که " این دستورالعمل جدید به سربازان اجازه دفاع از خود را می دهد. "

اگرچه سیاست تیراندازی ارتش اسرائیل از قبل هم فاقد هر گونه مبنا بود و اغلب بدون هیچ توجیه یا تناسبی منجر به کشتار علیه فلسطینی‌ها می‌شد، دستورالعمل‌های جدید با توجه به وجود تصمیم ها و رویه‌های رسمی حمایت‌کننده، کشیدن ماشه را برای سربازان اسرائیلی به بهانه محفاظت از جان خود، امری آسان کرد.

در نتیجه، کشتارها در طول سال شاهد افزایش قابل توجهی بود. در ماه دی، پنج فلسطینی و در بهمن، شش فلسطینی کشته شدند که در ماه اسفند، این تعداد به ۱۸ نفر رسید. در حالی که ۱۸ فلسطینی تنها در روزهای نخستین فروردین ماه به قتل رسیده اند.

یورو مد مانیتور اعلام کرد که از میان فلسطینی های کشته شده، ۲۹ نفر از جمله هفت کودک و دو زن در تیراندازی ها بدون هیچ توجیهی یا دخالت در هر حادثه مرتبط با عمل خشونت آمیز، کشته شده اند؛ امری که متاسفانه این روزها به سیاست ناجوانمردنه و غالب اسرائیل علیه فلسطینی ها تبدیل شده است.

حداقل ۸ مورد به بهانه سوء ظن یا تلاش برای چاقو زدن ثبت شده است که همه مظنونین جان خود را از دست داده اند. زیرا ارتش اسرائیل همه قربانیان را در حال خونریزی رها کرده تا جان دهند. طبق این گزارش، با نقض آشکار قوانین حقوق بشری بین المللی، به مجروحان هیچ کمک اولیه ای ارائه نشده است.

شش نفر نیز در جریان دو ترور (اعدام فراقانونی) در نابلس و جنین کشته شدند. شش تن دیگر در جریان درگیری‌های مسلحانه پس از یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به شهرک های فلسطینی نشین در کرانه باختری کشته شدند. تنها پنج نفر در حین انجام حملات علیه رژیم صهیونیستی ها در بئرشبا، حضره و تل آویو کشته شدند.

یورو مد مانیتور خاطرنشان کرده که اصرار اسرائیل در استفاده از قدرت مرگبارش علیه غیرنظامیان نتیجه اجتناب ناپذیر فقدان پاسخگویی داخلی در اسرائیل و جامعه سیاسی بین الملل است که به اسرائیل اجازه می دهد هر بار از مجازات رهایی یابد.

یورو مد مانیتور در گزارش خود از مکانیسم‌ها و نهادهای سازمان ملل متحد خواسته که به اقدام فوری برای محافظت از غیرنظامیان در سرزمین‌های فلسطینی و اتخاذ گام‌های جدی برای اطمینان از پاسخگویی در قتل‌های وحشتناکی که علیه آنها انجام شده است، اقدام کنند.

این سازمان حقوق بشری بی طرف، همچنین از همه طرف های ذینفع خواسته است که فورا برای توقف حملات اسرائیل به ویژه در مسجد الاقصی مداخله کنند و اجازه ندهند دولت اسرائیل به اقدامات افراطی که ممکن است منجر به تشدید تنش در مناطق دیگر شود، ادامه دهد.

پربیننده ترین خبرها