مسکو ورود جانسون و وزرای او را به روسیه ممنوع کرد

مسکو ورود جانسون و وزرای او را به روسیه ممنوع کرد
شنبه 27 فروردين 1401 - 16:17

مسکو از اعمال تحریم‌ها علیه ۱۳ مقام ارشد انگلیس از جمله نخست‌وزیر، وزیر خارجه و وزیر دفاع این کشور خبر داد و آنها را از ورود به روسیه منع کرد.

العالم _ روسیه

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ورود «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، «لیز تراس» وزیر امور خارجه، «بن والاس» وزیر دفاع و ۱۰ مقام ارشد دیگر این کشور به روسیه را ممنوع کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام «با توجه به اقدام خصمانه بی‌سابقه دولت انگلیس، به‌ویژه اعمال تحریم‌ها علیه مقامات ارشد روسیه» انجام شده است و به زودی فهرست تحریم ها را گسترش خواهد داد تا سیاستمداران و اعضای پارلمان انگلیس را هم شامل شود.

این وزارتخانه افزود «تحریم‌های جدید در پاسخ به کارزار اطلاعاتی و سیاسی لندن با هدف منزوی کردن روسیه در سطح بین‌المللی و خفه کردن اقتصاد آن است».

وزارت خارجه روسیه همچنین انگلیس را به شعله‌ور کردن عمدی اوضاع در خصوص اوکراین، ارسال تسلیحات مرگبار به کی‌یف و تحت فشار قرار دادن سایر کشورها برای اعمال تحریم علیه روسیه و همچنین اتخاذ مواضع روس‌هراسانه از سوی مقامات لندن متهم کرد.

از زمان آغاز جنگ روسیه با اوکراین، انگلیس به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه، به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

رسانه‌ها اخیراً گزارش کردند لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریع‌تر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد؛ این در حالی است که لندن هرگونه ایده امضای توافق صلح با روسیه را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف ابتدا باید در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، بیش از ۱۴۰۰ فرد و کسب و کار روس تحت تحریم‌های انگلیس قرار گرفته‌اند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها