روسیه و رژیم صهیونیستی، چه کسی طرف دیگر را فریب داد؟

روسیه و رژیم صهیونیستی، چه کسی طرف دیگر را فریب داد؟
شنبه 27 فروردين 1401 - 22:38

در 7 آوریل، مجمع عمومی سازمان ملل متحد به پیش‌نویس قطعنامه تهیه شده توسط اوکراین، ایالات متحده و بریتانیا رأی داد که در آن خواستار لغو عضویت روسیه در شورای حقوق بشر به دلیل حمله این کشور به اوکراین شد.

العالم – کشکول

در میان مواضع دولت هایی که به پیش نویس قطعنامه رای مثبت دادند، موضع رژیم صهیونیستی جنجال گسترده ای را برانگیخت.

این رژیم در ابتدای بحران طوری وانمود کرد که بی طرف است و نمی خواهد متحدانش، آمریکا و روسیه را از دست بدهد اما تحولات بحران این رژیم را بر آن داشت تا موضع صریح و روشن خود را برای ایستادن در کنار متحد آمریکا اعلام کند و با رای دادن به قطعنامه اخراج روسیه از شورای حقوق بشر، از پشت به روسیه به عنوان متحدش خنجر بزند.

خیانت رژیم صهیونیستی به روسیه موضوعی کاملا بدیهی است به ویژه در سوریه، زمانی که روسیه هفت سال حملاتی را که تل آویو علیه متحدان مسکو در سوریه انجام داد، نادیده گرفت اما مسخره تر از همه آن است که در حالی طرح اخراج روسیه از شورای حقوق بشر مطرح شده، نظام جهانی به رژیم تروریستی، نژادپرست، اشغالگر و غاصب صهیونیستی که مبتنی بر کشتار و آواره کردن دیگران است، اجازه داده عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد باشد.

موضوع مضحک دیگر شرکت رژیم صهیونیستی در رای گیری برای لغو عضویت کشور بزرگی مانند روسیه در شورای حقوق بشر است در حالی که اتهاماتی که به مسکو وارده شده تاکنون از سوی منابع بی طرف تایید نشده است.

متأسفانه روسیه یکی از مهم ترین سازندگان این نظام جهانی بود که به چنین رژیم نژادپرست و تروریستی اجازه نفوذ در سازمان های بین المللی مانند شورای حقوق بشر را داد و امروز شاهدیم که این کشور تاوان چشم پوشی از هنجارشکنی های این رژیم اشغالگر جنایتکار و نژادپرست و بهای اعتمادش به این رژیم را می پردازد، زیرا اعتقاد داشت این رژیم همان رفتاری را با مسکو خواهد داشت که با واشنگتن دارد.

وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به این اقدام با انتشار بیانیه ای به خیانت های رژیم صهیونیستی و بی احترامی آن به قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اشغال غیرقانونی اراضی فلسطین توسط این رژیم، کشتار هزاران فلسطینی و تبدیل نوار غزه به زندانی بزرگ پرداخت و تاکید کرد، استمرار طولانی ترین اشغال تاریخ جهان پس از پایان جنگ، با همدستی ضمنی کشورهای غربی و با حمایت عملی ایالات متحده بوده است.

ناظران رابطه روسیه و رژیم صهیونیستی بر این باورند که رای این رژیم در شورای حقوق بشر و کمپین رسانه ای و مطبوعاتی صهیونیستی علیه روسیه باعث ایجاد شکاف در روابط دو طرف شده است و بیانیه وزارت امور خارجه روسیه این واقعیت را تایید کرد و این مساله بر آزادی عمل رژیم صهیونیستی در منطقه و محدود کردن آن به ویژه در سوریه تاثیرگذار خواهد بود.

اما برخی نیز معتقدند روابط دو طرف قوی است و این نوع مسائل، تاثیری بر آن ندارد، گروه دیگری نیز معتقدند که باید منتظر عواقب جنگ اوکراین باشیم به این دلیل که مسیر روابط میان روسیه و رژیم صهیونیستی را مشخص خواهد نمود.

پربیننده ترین خبرها