درگیری دوباره صهیونیست ها با فلسطینیان در مسجدالاقصی/ زخمی شدن ۱۵ فلسطینی و ۵ شهرک‌نشین در درگیری‌های امروز

درگیری دوباره صهیونیست ها با فلسطینیان در مسجدالاقصی/ زخمی شدن ۱۵ فلسطینی و ۵ شهرک‌نشین در درگیری‌های امروز
يکشنبه 28 فروردين 1401 - 10:26

در درگیری صبح امروز (یکشنبه) فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در نزدیکی مسجدالاقصی در قدس اشغالی ۱۵ فلسطینی و ۵ شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شدند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در نزدیکی باب الاسباط در مجاورت مسجد الاقصی، تا این لحظه ۱۵ فلسطینی زخمی شده اند.

منابع خبری رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که جوانان فلسطینی با استفاده سنگ و حمله به اتوبوس حامل شهرک‌نشینان در نزدیکی باب الاسباط ۵ شهرک‌نشین را زخمی کردند.

درهمین حال رسانه های عربی از شلیک گلوله های پلاستیکی و بمب های صوتی از سوی نظامیان رژیم اشغالگر به سمت فلسطینیان در الاقصی گزارش داده اند.

صبح امروز همچنین گروهی از شهرک‌نشینان اشغالگر تحت حمایت نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی تعرض کردند.

یک شاهد عینی در مسجد الاقصی گفت که بیش از ۵۰۰ نظامی اشغالگر اسرائیلی وارد این مسجد شده و تمامی اعتکاف کنندگان را از محوطه‌های آن بیرون کردند تا شهرک‌نشینان صهیونیست به این مسجد تعرض کنند.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه (26 فروردین ماه 1401) به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی یورش بردند. هلال احمر فلسطین بامداد دیروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات روز جمعه نظامیان رژیم اشغالگر در قدس اشغالی و کرانه باختری، در مجموع 344 نفر از فلسطینیان زخمی شدند. همچنین خبرها از بازداشت ۴۰۰ فلسطینی طی این درگیری ها حکایت دارد.

یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و حمله به نمازگزاران روزه دار فلسطینی واکنش های بسیاری از کشورهای اسلامی، نهادهای بین المللی و گروه های سیاسی را برانگیخت.

امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در گفتگوی تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) هتک حرمت به مکان مقدس مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی را قویا محکوم کرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه نیز در واکنش به قساوت‌های رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان، با محکوم کردن هتک حرمت مسجدالاقصی، خاطرنشان کرد که عادی سازی روابط با رژیم آپارتاید آنها را به تشدید خشونت تشویق می کند.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی را محکوم کرد.

زاهر جبارین عضو دفتر سیاسی حماس، از مردم کرانه باختری و داخل فلسطین خواست برای حفاظت از مسجد الاقصی به این مکان مقدس بروند.

جنبش حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، این اقدام را به‌شدت محکوم کرد.

در ادامه واکنشها و محکومیت خشونتهای نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیها در قدس اشغالی و دیگر مناطق کرانه باختری، «ایلهان عمر» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا به آن واکنش نشان داد و آن را قویاً محکوم کرد.

«استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل هم روز جمعه (26 فروردین) از درگیری‌های روز جمعه در مسجدالاقصی بین نظامیان متجاوز صهیونیست و فلسطینی‌هایی که سعی در مقابله با ورود غیرقانونی آنها داشتند، ابراز نگرانی شدید کرد و خواستار اقدامات تحریک‌آمیز برای جلوگیری از وخامت اوضاع شد.

پربیننده ترین خبرها