روسیه: اوکراین ابعاد شکست‌های نظامی خود را مخفی می‌کند

روسیه: اوکراین ابعاد شکست‌های نظامی خود را مخفی می‌کند
يکشنبه 28 فروردين 1401 - 14:35

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تا کنون بیش از ۲۳ هزار نیروی اوکراینی و مزدور خارجی کشته شده‌اند.

العالم - اروپا

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بیش از ۲۰ هزار نیروی اوکراینی از زمان شروع «عملیات ویژه روسیه» در این کشور کشته شده‌اند.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، «ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه گفت، تا کنون ۲۳ هزار و ۳۶۷ نیروی کشته شده‌اند که در این میان فقط در ماریوپل بیش از چهار هزار جنگجوی «نازی» و «مزدور خارجی» کشته شده‌اند.

این مقام روس همچنین «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را به مخفی کردن ابعاد شکست‌های نظامی این کشور متهم کرده و بیان داشت «او می‌ترسد به مردم اوکراین بگوید» که چه تعداد سرباز اوکراینی کشته شده‌اند.

کناشنکوف توضیح داد روسیه به اسنادی درباره اعداد و ارقام مربوط به تلفات اوکراینی‌ها دست یافته و به‌زودی جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.

زلنسکی روز جمعه در مصاحبه با «سی‌اِن‌اِن» گفته بود، بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نیروی اوکراینی از زمان آغاز درگیری‌ها کشته شده و این آمار در میان نیروهای روس بیش از بیست هزار نفر است.

در حالی که درگیری‌های اوکراین نزدیک به دو ماه به طول انجامیده، روسیه هفته گذشته در یادداشتی رسمی به مقامات واشنگتن، آمریکایی‌ها را به طولانی کردن جنگ و کشته شدن شمار بیشتری از سربازان از طریق حمایت‌های مالی و نظامی به اوکراین متهم کرده است.

وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه خبر داد که یک هواپیما را که حامل حجم زیادی از تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین بوده را در نزدیکی شهر اودسا سرنگون کرده است.

با این وجود «اورسلا فن درلین» رئیس کمیسیون اروپا امروز (یکشنبه) از کشورهای اروپایی درخواست کرده هرچه سریع‌تر تسلیحات بیشتری به اوکراین برای نبرد با روسیه عرضه کنند.

در حالی که هشدارهای مسکو به غرب درباره ادامه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین تشدید شده است، «مارکو بوشمان» وزیر دادگستری آلمان در دفاع از این کمک‌ها مدعی شد که تحویل تسلیحات و ادوات نظامی به معنای «ورود به جنگ با روسیه» نیست.

فارس

پربیننده ترین خبرها