پروژه جدید اشغالگران: ساخت یک محله کاملا یهودی اینبار در امارات

پروژه جدید اشغالگران: ساخت یک محله کاملا یهودی اینبار در امارات
يکشنبه 28 فروردين 1401 - 22:18

خاخام الی عبادی، که از یک‌سال پیش به امارات اعزام شده است، گفت با توجه به افزایش جمعیت یهودیان در این کشور و نیاز آنها به عبادتگاه، مهد کودک، مدارس، دانشگاه و نیز مراکز خرید اختصاصی از ساخت یک محله کاملا یهودی خبر داد.

العالم درگوشی

امارات پیش از این ، برنامه ای برای ایجاد محله یهودی نشین اعلام نکرده بود، اما این خاخام می گوید با چند سازنده ملک در این باره صحبت کرده است.

الی عبادی، خاخام ارشد شورای یهودیان امارات، در حال حاضر ریاست به اصطلاح انجمن جوامع یهودی خلیج فارس (AGJC) را بر عهده دارد که سال 2021 برای گرد همایی یهودیان بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی تشکیل شد.

عبادی گفت: تعداد یهودیان در امارات و بحرین از زمان امضای توافق نامه های عادی سازی با ابوظبی و منامه در سپتامبر 2020 دو برابر شده است.

از زمان امضای توافق عادی سازی، امارات درهای خود را به روی صهیونیست‌ها باز کرده است و برخی گزارش‌ها، از انتقال گروه‌های سازمان‌یافته اسرائیلی برای کار در دبی، به عنوان منطقه‌ای حاصلخیز برای پولشویی و جرایم مالی خبر می دهد.

این در حالی است که انجمن مبارزه با عادی سازی امارات متحده عربی تجاوزات اسرائیل علیه مسجد الاقصی و کرانه باختری رود اردن را محکوم و تأکید کرد که این تخلفات، تاکیدی بر دروغین بودن ادعاهای تیم عادی سازان مبنی بر «بازگرداندن حقوق غصب شده فلسطینیان به آنها» است.

این انجمن در بیانیه ای اعلام کرد: یورش شهرک نشینان جنایتی نابخشودنی و تلاش کثیف اشغالگران اسرائیلی برای کنترل بیشتر اماکن مقدس فلسطین و مناطق پاک آن است

انجمن امارات تاکید کرد: ادامه توافقات عادی سازی کشورهای عربی با رژیم اشغالگر اسرائیل با توجه به بی حرمتی به مسجد الاقصی ، بیانگر یک خیانت بزرگ و غیرموجه است.

انجمن مبارزه با عادی سازی امارات، از ملت های عرب و اسلامی خواست تا با به راه انداختن کمپین هایی در حمایت از نگهبانان مسجدالاقصی، از آنان حمایت کنند.

برخی ناظران به امارات یادآوری کردند که داستان فلسطین نیز با محله های یهودی نشین آغاز شد که ساکنان آن در کنار مردم فلسطین در صلح و آرامش زندگی می کردند، اما صهیونیسم و ​​استعمار جهانی به ویژه انگلیس آنها را مسلح و یهودیان را از گوشه و کنار دنیا به آنجا اورد و قتل و نژادپرستی را به آنها آموخته و امروز اسرائیل با اقدامات نژادپرستانه به مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان هتک حرمت می کند.

صلح و عادی سازی و اشغالگری و غارت و تجاوز به سرزمین ها و هتک حرمت مقدسات مسلمانان مقوله هایی کاملا متفاوت از هم هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها