امیر حیدری: نیروهای مسلح هیمنه آمریکایی‌ها را در هم شکسته‌اند

امیر حیدری: نیروهای مسلح هیمنه آمریکایی‌ها را در هم شکسته‌اند
يکشنبه 28 فروردين 1401 - 22:36

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش را بازوی توانمند انقلاب اسلامی دانست و گفت: نیروهای مسلح کشورمان به سطحی از اقتدار و توانمندی دست یافته‌اند که بارها در منطقه هیمنه آمریکایی‌ها را در هم شکسته‌اند.

العالم - ایران / سیاسی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، یکشنبه در مراسم تجدید میثاق کارکنان و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های امام راحل که در جوار مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در آن دوران که انقلاب شکوهمند اسلامی پیروز شده بود، تمام دشمنان و عناصر ضد انقلاب مسلح که ارتش را سد راه خود می‌دیدند، تلاش کردند تا با شعار «انحلال ارتش» تنها بازوی توانمند انقلاب را از بین ببرند.
وی ادامه داد: امام راحل که همواره با رهبری هدایتگرانه و هوشمندانه خود، توطئه دشمنان و عناصر فریب‌خورده را خنثی می‌کرد، این بار نیز با اراده آهنین بر دهان توطئه‌گران کوبید و در ۲۸ فروردین امر کرد تا که ارتش از پادگان‌ها حرکت کند و به نبرد با ضد انقلاب بپردازد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در واقع در این روز، امام خمینی (ره) به ارتش مأموریت دادند تا در آن مقطع علیه دشمنان و ضد انقلابیونی که علیه موجودیت نظام اسلامی گلوله شلیک می‌کردند، وارد عرصه شود و در کردستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان و همه مناطقی که دشمنان فعالیت داشتند، وارد کارزار شود و ارتش به فرمان حضرت امام (ره) تا جایی پیش رفت که طومار زندگی ننگین و شرم‌آور دشمنان نظام و انقلاب را در هم پیچید.

امیر حیدری تصریح کرد: ما امروز آمده‌ایم تا بگوییم‌ ای امام بزرگوار، ما هیچ‌گاه راه ولایتمداری را در غیاب شما گم نکرده‌ایم و همواره تحت اشراف و فرماندهی ولی امر مسلمین حرکت کرده‌ایم.
وی در ادامه گفت: یکی از مواردی که باید در حوزه «جهاد تبیین» به آن پرداخته شود، تبیین جایگاه ولایت فقیه در جامعه است و بنده به اعتبار آیات نورانی قرآن در سوره حمد، می‌گویم که صراط المستقیم امروز در ولایت فقیه، متجلی است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ولایت فقیه را ادامه سیره نبوی، علوی و پیرو سیره مهدوی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز صراط مستقیم ما مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین جهان، حضرت امام خامنه‌ای است.
امیر حیدری با بیان اینکه امام امت فرمودند که «ولایت فقیه ادامه راه انبیاء الهی است»، افزود: حرکت در پشت سر ولی فقیه باعث می‌شود تا راه را از چاه تشخیص دهیم و دوست را از دشمن بشناسیم.
وی خاطرنشان کرد: اقتدار و عزت، ارزش‌هایی هستند که امام بزرگوار به واسطه این انقلاب برای ملت به ارمغان آوردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بعد از ایشان بر این اقتدار و عزت افزودند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: امروز ما در غیاب امام عزیز می‌گوییم که ما شعار «مرگ بر آمریکا» را در عرصه این انقلاب عظیم فراموش نکرده‌ایم و همچنان طبق فرموده امام راحل، آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانیم و این خط نورانی استکبارستیزی ادامه دارد.
امیر حیدری تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح کشورمان به سطحی از اقتدار و توانمندی دست یافته‌اند که بارها در منطقه هیمنه آمریکایی‌ها را در هم شکسته‌اند.
وی گفت: امروز آمریکای متجاوز، جنایتکار و مستکبر که کشورهای افغانستان و عراق را تصرف کرده بود، توسط سربازان باکفایتی که در مکتب امام (ره) تربیت شده بودند، دارد منطقه را به طور مفتضحانه‌ای ترک می‌کنن و این اقتدار را ما مدیون تدابیر امامین انقلاب و نعمت ولایت هستیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: امروز خودکفایی و خوداتکایی زینت‌بخش ارتش مکتبی جمهوری اسلامی ایران است.
امیر حیدری افزود: امروز تغییراتی در هویت و ماهیت نیروی زمینی ارتش داده شده است که این نیرو را به نیروی واکنش سریع و متحرک هجومی تبدیل کرده است تا بتواند در هر شرایط اقلیمی با هر دشمنی که قصد تعرض دارد، با اقتدار بجنگد و طومار عمرش را در هم بپیچد.
وی ادامه داد: از مصادیق این اقتدار بزرگ، حضور نیروی زمینی ارتش در سراسر مرزهای پهناور کشور است؛ نیروی زمینی در رزمایش «فاتحان خیبر» توانست با حضور مقتدرانه خود ایادی کشورهای استکباری و عناصر و مزدوران رژیم صهیونیستی را که در کشورهای همسایه شمال‌غربی رخنه کرده بوده و شیطنت می‌کردند از منطقه بیرون افکند و اجازه ندادیم تا ژئوپلتیک منطقه بر هم بخورد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: همچنین در زمانی که داعش، عراق را درهم نودیده بود، نیروی زمینی ارتش در مرزهای غربی کشور حضور پیدا کرد و دشمن داعشی را بر سر جایش نشاند.
امیر حیدری خاطرنشان کرد: امروز توان بالگردی و پهپادی نیروی زمینی ارتش در معادلات منطقه‌ای به‌عنوان یک توانمندیِ اثرگذار و تعیین‌کننده محسوب می‌شود.

۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نام گذاری شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها