گزارش خبرنگار العالم از یورش صدها شهرک نشین به مسجد الاقصی

يکشنبه 28 فروردين 1401 - 23:11

ارتش اشغالگر صهیونیستی به منظور حفاظت از شهرک نشینان از ساعات اولیه صبح امروز، به صحن های مسجد الاقصی هجوم بردند و دیوانه‌وار به تمام نمازگزاران و پاسبانان مردمی حمله کردند و به سمت آنها تیراندازی کرده و یا گاز اشک آور شلیک کردند، همچنین تعدادی از مردان جوان را در داخل مسجد القبلی و زنان را در قبه الصخره محاصره کردند.

العالم_فلسطین

نیروهای رژیم اشغالگر در تمامی ورودی‌ها و صحن‌های مسجد الاقصی مستقر شدند و جهت زمینه سازی برای تهاجم شهرک نشینان به مسجد الاقصی، اقدام به تخلیه کامل آن از مسلمانان کردند.

شیخ عمر الکسوانی، مدیر مسجد الاقصی، رژیم اشغالگر را مسئول کامل تشدید تنش‌ها دانست که نه تنها در بیت‌المقدس، بلکه به طور کامل در فلسطین به دلیل هجوم به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن، در طول ماه رمضان رخ خواهد داد.

صدها شهرک نشین از طریق دروازه غربی به مسجد مبارک الاقصی هجوم بردند و مراسم تلمودی و رقص های تحریک آمیز را در میان حضور شدید نظامیان انجام دادند. همزمان نیروهای اشغالگر، مسجد الاقصی را بستند و در اطراف شهر قدیمی قدس، درگیری هایی رخ داد.

"امجد شهاب" کارشناس امور بیت المقدس در گفتگو با العالم حوادث امروز را توهین به مسلمانان و تحقیر عمدی آنها دانست، زیرا مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان و پس از حرمین شریفین، سومین مسجد مقدس در دین اسلام است؛ این در حالی است که ورود یهودیان به مسجد الاقصی و اجازه حضور به آنها از سوی نظام سیاسی رژیم اشغالگر، فقط برای راضی کردن شهرک نشینان است، به ویژه که رژیم اشغالگر در تنگنای بحران سیاسی به سر می برد.

پاسبانان مردمی که داوطلبانه از مسجدالاقصی محافظت می کنند، هنگامی که در محاصره اشغالگران بودند، شعارهایی سر دادند و همگان را برای دفاع از مسجد الاقصی به بسیج عمومی دعوت کرند.

پربیننده ترین خبرها