با تشدید بحران اوکراین، بهای نفت به دلیل نگرانی های عرضه افزایش یافت

با تشدید بحران اوکراین، بهای نفت به دلیل نگرانی های عرضه افزایش یافت
دوشنبه 29 فروردين 1401 - 08:38

بازار جهانی نفت همچنان روزهای پرتلاطمی را پشت سر می‌گذارد.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای نفت صبح روز دوشنبه با افزایش نگرانی‌ها در مورد کاهش عرضه جهانی سیر صعودی خود را ادامه داد. عمیق‌تر شدن بحران در اوکراین چشم‌انداز تحریم‌های سنگین‌تر غرب علیه روسیه را که یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت در جهان محسوب می‌شود، افزایش داده است.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1 دلار و 50 سنت یا 1.3 درصد افزایش به 113 دلار و 20 سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 98 سنت یا 0.9 درصد افزایش، 107 دلار و 93 سنت معامله شد.

پیش از تعطیلات آخر هفته عید پاک، هر دو شاخص نفت در روز پنجشنبه با انتشار اخباری مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا ممکن است واردات نفت روسیه را ممنوع کند، بیش از 2.5 درصد افزایش یافتند.

دولت های عضو اتحادیه اروپا هفته گذشته گفتند شاخه اجرایی این اتحادیه در حال تهیه پیش نویس پیشنهادهایی برای ممنوعیت واردات نفت خام روسیه است اما دیپلمات ها گفتند آلمان فعالانه از این تحریم فوری حمایت نمی کند.

این اظهارات پیش از تشدید تنش در بحران اوکراین در آخر هفته، با مقاومت سربازان اوکراینی در برابر اولتیماتوم روسیه مبنی بر زمین گذاشتن اسلحه در روز یکشنبه در بندر ماریوپل، مطرح شد. مسکو می‌گوید نیروهایش تقریباً به طور کامل این شهر را تصرف کرده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داده بود ممکن است روزانه عرضه حدود 3 میلیون بشکه از نفت روسیه از ماه مه به دلیل تحریم‌ها و یا امتناع داوطلبانه خریداران متوقف شود.

خبرگزاری اینترفاکس روز جمعه گزارش داد که تولید نفت روسیه در ماه آوریل به کاهش خود ادامه داده و در نیمه اول ماه نسبت به ماه مارس 7.5 درصد کاهش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها