بایدن: من صهیونیستم حتی اگر یهودی زاده نشده باشم

دوشنبه 29 فروردين 1401 - 15:10

العالم - تامل

سرسپردگی تاریخی امريكا به رژیم صهيونيستي، سنتی است که همه روسای جمهور آمریکا بدون استثنا از آن پیروی می کنند، زیرا خوب میدانند که رمز پیروزی در دست لابی صهیونیستی است.

در همین زمینه ودر اين روزها کلیپی بازپخش می شود که حقیقت رابطه بایدن با رژیم صهیونیستی را فاش می کند . این کلیپ اندکی قبل از انتخاب وی به عنوان معاون باراک اوباما در انتخابات 2008 فیلمبرداری شد.

در این ویدئو، بایدن نشان داده می شود که می گوید: "من یک صهیونیست هستم. برای صهیونیست بودن لازم نیست یهودی باشید."

نکته قابل توجه این است که طرفداری بایدن از صهیونیسم خیلی زودتر از دوران معاونت یا نامزدی او برای ریاست جمهوری آغاز شد. ودلیل این حمایت کورکورانه بر کسی پوشیده نیست.

ویدئو زیر حاوی برشهایی از سخنان جانبدارانه بایدن از صهیونیستها در مناسبات مختلف است .


بایدن، سال 1986 ، مجلس سنا، گفت: "فکر می‌کنم وقت آن رسیده است که جلوی کسانی را بگیریم که از ما می‌خواهند به خاطر حمایت از اسرائیل عذرخواهی کنیم، عذرخواهی نخواهیم کرد. اگر اسرائیل وجود نداشت، ایالات متحده آمریکا باید اسرائیل را اختراع مي کرد."

بایدن ، سال 2016 زمانیکه بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بود : "اگر من یهودی هستم، صهیونیست خواهم بود ، پدرم به من گفت که برای صهیونیست شدن لازم نیست یهودی باشم زیرا صهیونیست هستم و اسرائیل ضرورتی است. برای امنیت یهودیان در سراسر جهان."

بایدن، سال 2007 ، مجلس سنا، "آنچه مردم باید بفهمند و شفاف باشند این است که اسرائیل بزرگترین قدرت ایالات متحده در خاورمیانه است."

وی افزود: «به دوستانم می‌گویم وقتی این چیزها را به شما می‌گویند... می‌گویم شرایط ما را در دنیا بدون اسرائیل تصور کنید، چند کشتی جنگی در انجا وجود خواهد داشت، چند سرباز باید مستقر شوند».

پربیننده ترین خبرها