ایرج مسجدی در پایان ماموریت خود در عراق با برهم صالح دیدار کرد

ایرج مسجدی در پایان ماموریت خود در عراق با برهم صالح دیدار کرد
دوشنبه 29 فروردين 1401 - 15:19

سفیر ایران در بغداد، به مناسبت پایان ماموریت خود در عراق با رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم _ عراق

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری عراق، امروز (دوشنبه، ۱۸ آوریل)، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «برهم صالح»رئیس‌جمهور عراق در دفتر خود در بغداد از «ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد به مناسبت پایان دوره مأموریت او، استقبال کرد.

بنا بر این بیانیه، رئیس‌جمهور عراق از تلاش‌های مسجدی برای توسعه روابط دو کشور، طی دوران فعالیتش در عراق تقدیر و برای او در مسئولیت‌های آتی آرزوی موفقیت کرد.

برهم صالح همچنین بر عمق روابط دوجانبه میان دو کشور و دو ملت دوست ایران و عراق و اهمین توسعه و گسترش این روابط در زمینه‌های مختلف در راستای خدمت به منافع مشترک دو کشور تاکید کرد.

ایرج مسجدی نیز به نوبه خود بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از امنیت و ثبات عراق و تقویت پیوندهای روابط اقتصادی و اجتماعی که دو کشور و مردم همسایه را به هم نزدیک می‌کند، تاکید کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، ۲۲ فروردین ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که «محمدکاظم آل صادق» سفیر جدید ایران در بغداد تعیین شده و بزودی به عراق می‌رود.

آل صادق، مسلط به زبان عربی و از یک خانواده حوزوی و علمی شناخته شده و برادر کوچکتر شیخ محمدرضا آل صادق ادیب و شاعر معروف است و قرار است جایگزین ایرج مسجدی شود که از دی ماه ۱۳۹۵ عهده‌دار سفارت ایران در بغداد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها