اردن سفیر اسرائیل را احضار کرد

اردن سفیر اسرائیل را احضار کرد
دوشنبه 29 فروردين 1401 - 15:22

وزیر خارجه اردن می‌گوید که سفیر رژیم صهیونیستی را در اعتراض به حوادث مسجدالأقصی احضار کرده است.

العالم _ اردن

«أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز دوشنبه در جلسه مجلس نمایندگان (پارلمان) این کشور گفت که تلاش‌های اردن برای مقابله با اقدامات غیرقانونی اسرائیل در جهت تغییر وضعیت قانونی و تاریخی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی ادامه دارد.

وی تأکید کرد که سفیر اسرائیل را احضار کردیم اما در امان حضور نداشت و بزودی کاردار اسرائیل را احضار و پیام اعتراضی نسبت به آنچه در اراضی اشغالی رخ می‌دهد، ارائه خواهیم کرد.

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، الصفدی همچنین گفت که اردن تلاش‌های خود برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد قبلی را بیشتر کرده است و قرار است روز پنجشنبه نیز کمیته اتحادیه عرب برای مقابله با تجاوزات اسرائیل در حرم شریف قدس، برگزار شود.

الصفدی همچنین تأکید کرد که تقسیم زمانی و مکانی حرم شریف قدس هرگز ممکن نیست و مسجدالأقصی مکان عبادی مخصوص مسلمانان است.

تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالأقصی و فلسطینیان در ماه مبارک رمضان شدت پیدا کرده و روز گذشته نیز مسجدالأقصی صحنه یورش نظامیان صهیونیست بود.

این در حالی است که مقاومت فلسطین طی چند روز اخیر در خصوص هرگونه تشدید تنش در بیت‌المقدس به اشغالگران هشدار داده است و حتی «هارون ناصر الدین» عضو دفتر سیاسی حماس و یکی از مقامات دفتر امور بیت المقدس در خصوص تجاوز به مسجد الاقصی یا اجازه دادن به شهرک نشینان برای قربانی کردن در داخل صحن‌های آن، به رژیم صهیونیستی گفت: «حماس به میانجی‌ها اطلاع داده است که هر گونه قربانی در مسجد الاقصی، به منزله اعلان جنگ است و [عملیات] شمشیر قدس-2، بسیار شدیدتر از [شمشیر قدس] قبلی است».

فارس

پربیننده ترین خبرها