آزمایش موشکی کره شمالی، نماینده آمریکا را به سئول کشاند

آزمایش موشکی کره شمالی، نماینده آمریکا را به سئول کشاند
دوشنبه 29 فروردين 1401 - 16:51

نماینده آمریکا در امور کره شمالی برای دیدار با مقام‌های کره جنوبی درباره تنش‌های شبه جزیره کره وارد سئول شد.

العالم - آمریکا

به دنبال آزمایش موشکی کره شمالی و رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، سفر «سونگ کیم» نماینده ویژه واشنگتن در امور کره شمالی به سئول را در پی داشت.

«سونگ کیم» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی از آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی انتقاد کرد و این اقدامات را تنش‌زا خوند. به گفته او، واشنگتن به صورت «مسئولانه» و «قاطع» به اقدامات کره شمالی پاسخ خواهد داد.

به گزارش رویترز، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به همراه «جونگ پاک» روز دوشنبه (امروز) برای سفری پنج روزه به سئول وارد شدند. هیات اعزامی آمریکایی در بدو ورود، با «نو کیو دوک» نماینده ویژه کره جنوبی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

نماینده آمریکا در امور کره شمالی خطاب به نماینده کره جنوبی گفت: «البته که ما نگرانی‌های شما را در مورد اقدامات تشدیدکننده کره شمالی اتفاق نظر داریم و به همکاری نزدیک برای پاسخ مسئولانه و قاطعانه به رفتار تحریک‌آمیز ادامه خواهیم داد».

سونگ کیم سفر هیات اعزامی آمریکایی به کره جنوبی را نشان‌دهنده «عزم و تعهد» دو کشور برای حفظ نزدیک‌ترین هماهنگی ممکن بین دو کشور در خصوص تحولات مرتبط با کره شمالی خواند.

هیات واشنگتن در شرایطی به سئول رفته که رزمایش نظامی مشترک ۹ روزه آمریکا و کره جنوبی روز دوشنبه (امروز) به رغم هشدارهای کره شمالی آغاز شد.

طبق اعلام ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، این رزمایش شامل «آموزش پست فرماندهی دفاعی با استفاده از شبیه سازی رایانه‌ای است و مانورهای میدانی توسط نیروهای نظامی را شامل نمی‌شود.

مقام‌های کره شمالی رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی را در این کشور آسیایی «تمرینی برای جنگ» خوانده و آنها را همواره محکوم کرده است.

سفر فرستاده آمریکا به کره جنوبی در شرایطی انجام شده که روز گذشته ارتش کره شمالی با هدف افزایش کارایی «تسلیحات اتمی تاکتیکی» خود سامانه تسلیحاتی جدیدی را آزمایش کرده است. طبق گزارش کره شمالی، یک سامانه موشک بالستیک کوتاه‌برد با حضور «کیم جونگ اون» رهبر این کشور با موفقیت آزمایش شد و کیم نیز دستورالعمل‌هایی در مورد تقویت نیروهای رزمی اتمی کره شمالی صادر کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها