کره جنوبی سفیر ایران را به خاطر مقاله کیهان فرا خواند

کره جنوبی سفیر ایران را به خاطر مقاله کیهان فرا خواند
دوشنبه 29 فروردين 1401 - 16:32

وزارت امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه در پی انتشار مقاله‌ای در یک روزنامه تهران که نوشته بود ایران باید به دلیل [عدم آزادسازی] پول‌های بلوکه شده تهران در بانک‌های کره جنوبی تنگه هرمز را به روی کشتی‌های کره جنوبی ببندد، سفیر ایران در سئول را به این وزارتخانه فراخواند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، "یئو سئونگ بایی" معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی بعد از انتشار مقاله‌ای در روزنامه کیهان که در آن از دولت ایران خواسته شده بود کشتی های کره جنوبی را به دلیل مناقشه دو کشور بر سر منابع بلوکه شده ایران در بانک های کره ای بدلیل تحریم های آمریکا، توقیف کند، "سعید بادامچی شبستری" سفیر ایران در این کشور را احضار و مراتب نگرانی سئول را به او اعلام کرد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد بادامچی در این دیدار گفت که مطلب این روزنامه در راستای موضع رسمی تهران نیست و موضع ایران را درباره این موضوع تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داده بود.

پربیننده ترین خبرها