گام‌های وقیحانه امارات برای خدمت به پروژه صهیونیستی در منطقه

گام‌های وقیحانه امارات برای خدمت به پروژه صهیونیستی در منطقه
دوشنبه 29 فروردين 1401 - 17:53

دو خبر جنجالی به فاصله چند ساعت منتشر شد که نشان از یهودی‌سازی امارات به دست محمد بن‌زاید، ولیعهد دارد خبر اول، احداث شهرکی یهودی‌نشین که ظرفیت 8 هزار شهرک‌نشین را دارد، خبر دوم مشارکت دو شرکت هواپیمایی امارات در "جشن‌های" اسرائیل در سالگرد روز نکبت و اشغال فلسطین توسط باندهای صهیونیستی در سال 1948، که در تل‌آویو و ابوظبی به "روز استقلال اسرائیل" معروف است.

العالم- کشکول

خبراول که توسط خاخام الی عبادی، رئیس انجمن جوامع یهودی خلیج‌فارس اعلام شد در نشریات عربی بازتاب داشت. او گفت "حدود دو هزار یهودی در امارات اقامت دارند و 500 یهودی نیز مناسک مذهبی خود را انجام می دهند. تعداد این یهودیان از زمان امضای توافق «آبراهام» با امارات و بحرین در سال 2020 دو برابر شده است."

عبادی پیش‌بینی می‌کند که این تعداد در پنج سال آینده چهار برابر شود. او مدعی شد: "آنچه ما نیاز داریم یک محله یهودی‌نشین است. من با چند سازنده املاک درباره این موضوع صحبت کردم؛ یک محله یهودی‌نشین مخصوص و با تمامی امکانات." وی همچنین گفت که خواستار یک محله است که در آن، کنیسه یهودیان، منازل مخصوص، واحدهای مسکونی، هتل و مراکز خرید و فروش باشد. این چیزی است که من به دنبال آن هستم. مذاکرات در این باره در جریان است.

خبر دوم، که روابط مفتضحانه امارات و اسرائیل را به نمایش گذاشت، تصمیم مقامات این کشور عربی برای مشارکت در "جشن‌های" 74 مین سالگرد تاسیس این رژیم اشغالگر است که در 15 ماه مه و با شعار "استقلال اسرائیل" برگزار می‌شود.

عصر دیروز وب‌سایت عبری‌زبان "وای نت" گزارش داد که قرار است هواپیماهای غیرنظامی متعلق به دو شرکت هواپیمایی امارات( هواپیمایی اتحاد و هواپیمایی ابوظبی) و همچنین هواپیماهای غیرنظامی متعلق به شرکت‌های "ال عال" و "اسرایر" و "کال آیت" در نمایش هوایی "به مناسبت جشن سالگرد تاسیس اسرائیل" مشارکت کنند.

بدیهی است که تمام توجیهات علنی و غیرعلنی مقامات امارات برای تقویت روابط‌شان با اسرائیل، از جمله "مصلحت فلسطینیان" و "ترس از ایران" دروغی بیش نیستند که هدف از آن، عادی‌سازی ننگین برای خدمت به پروژه صهیونیستی در منطقه است. پروژه‌ای که از کوچه‌ای یهودی‌نشین در فلسطین آغاز شد و سپس در قالب شهرک سرتاسر فلسطین را بلعید و امروز به لطف کشورهای عربی سازشکار، این پروژه به مرحله ساخت شهرکی یهودی‌نشین در یک کشور عربی مانند امارات منتقل شده است.

پربیننده ترین خبرها