رئیس شورای اروپا به پایتخت اوکراین رفت

رئیس شورای اروپا به پایتخت اوکراین رفت
چهارشنبه 31 فروردين 1401 - 13:36

رئیس شورای اروپا برای نشان دادن حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین، وارد کی‌یف شد.

العالم - اروپا

در ادامه نشان دادن حمایت رهبران غربی از اوکراین در برابر روسیه، روز چهارشنبه (امروز) «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا راهی کی‎یف شد.

منابع رسانه‌ای غربی از قبیل «خبرگزاری فرانسه» روز چهارشنبه (امروز) از سفر چارلز میشل رئیس شورای اروپا به کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند. میشل در صفحه توییتر خود هم این خبر را تایید کرد.

«چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در صفحه توییتر خود عکسی منتشر کرد و با مخاطب قرار دادن «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نوشت: «امروز در کی‌یف. در قلب یک اروپای آزاد و دموکراتیک».


توییت چارلز میشل رئیس شورای راوپا

سفر این مقام ارشد اتحادیه اروپا در شرایطی انجام شد که چندی قبل «اورسلا فن درلین» رئیس کمیسیون اروپا به همراه «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کی‌یف رفته بودند. همچنین بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس هم برای نشان دادن حمایت کشورهای غربی از اوکراین، به کی‌یف رفت.

مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا به دنبال آغاز بحران اوکراین، مواضع تندی علیه روسیه اتخاذ کردند. تحریم ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور و دیگر مقامات و بانک‌ها و نهادهای مالی این کشور، اعضای خانواده آنها، توقیف دارایی‌های روس‌ها و ارائه کمک‌های تسلیحاتی و مالی به اوکراین از جمله اقدامات اروپایی‌ها بوده است.

سفر چارلز میشل به کی‌یف در شرایطی انجام شد که اوکراین در تلاش برای الحاق به اتحادیه اروپا هستند. معاون دفتر رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه گفت، کی‌یف پرسشنامه‌ای را تکمیل کرده که نقطه شروع اتحادیه اروپا برای تصمیم‌گیری درباره عضویت اوکراین خواهد بود

فارس

پربیننده ترین خبرها