لندن: روسیه به افزایش قوا در شرق اوکراین ادامه می‌دهد

لندن: روسیه به افزایش قوا در شرق اوکراین ادامه می‌دهد
چهارشنبه 31 فروردين 1401 - 14:09

وزارت دفاع انگلیس با ادعای تداوم حضور نظامی روسیه در مرز شرقی اوکراین، گفت درگیری‌ها در منطقه دونباس در حالی تشدید می‌شود که نیروهای روسی به دنبال شکستن خطوط دفاعی اوکراین هستند.

العالم - اروپا

همزمان با وارد شدن بحران اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور به پنجاه‌وششمین روز خود، انگلیس مدعی تداوم انباشت نیروی نظامی روس در شرق اوکراین شد.

ارتش انگلیس امروز (چهارشنبه) با اشاره به تداوم حضور نظامی روسیه در مرز شرقی اوکراین، خبر داد درگیری‌ها در منطقه دونباس در حالی تشدید می‌شود که نیروهای روسی به دنبال شکستن خطوط دفاعی اوکراین هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این بیانیه که توسط وزارت دفاع این کشور منتشر شد، آمده است: «فعالیت هوایی روسیه در شمال اوکراین احتمالاً پس از عقب‌نشینی از شمال کی‌یف پایین خواهد ماند. با این حال، هنوز خطر حملات هدفمند علیه اهداف اولویت‌دار در سراسر اوکراین وجود دارد».

لندن همچنین افزود: «حملات روسیه به شهرهای سراسر اوکراین نشان دهنده قصد آنها جهت تلاش برای ایجاد اختلال در حرکت نیروهای کمکی و تسلیحاتی اوکراینی به شرق این کشور است».

رویترز در پایان نوشت که نمی‌تواند مستقلاً این ادعاهای انگلیس را تأیید کند.

بامداد سه‌شنبه بود که مسئول ستاد ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که موج دوم جنگ با حملات گسترده روسیه به شرق این کشور آغاز شده است.

سال گذشته روسیه بارها به دولت زلنسکی درباره حملات توپخانه‌ای به منطقه خودمختار دونباس هشدار داده بود و در نهایت پنجم اسفند ماه پس از به رسمیت شناختن استقلال این منطقه، «عملیات ویژه» در حمایت از دونباس را در اوکراین آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد.

با تداوم درگیری‌ها در اوکراین، روسیه در تلاش است با تصرف شهر تحت محاصره ماریوپل، منطقه ضمیمه شده کریمه را به دونباس متصل کند. مسکو روز یکشنبه اعلام کرد نظامیان حاضر در این شهر مهلت دارند خود را تسلیم کنند اما اوکراینی‌ها این پیشنهاد را رد کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها