غزه خط قرمزش را تعیین کرد ... مسجدالاقصی دیوار عزت است

جمعه 2 ارديبهشت 1401 - 22:12

جنبش حماس در نوار غزه تظاهراتی را پس از نماز جمعه در حمایت از قدس و اهالی کرانه باختری برگزار کرد.

العالم – فلسطین

گروههای مقاومت در این تظاهرات تاکید کردند که بی حرمتی به اقصی خط قرمزی است که مقاومت غزه هرگز اجازه عبور از آن را نمی دهد.

مشیر المصری از رهبران حماس به شبکه خبری العالم گفت: قدس خط قرمز است و ما با خون و بدنمان از آن دفاع می کنیم، امروز بسیج مردمی و وحدت ملی برای دفاع از مسجد الاقصی هر لحظه می تواند به آماده باش نظامی تبدیل شود، زیرا انگشت مقاومت روی ماشه است و ما از طریق میانجی به دشمن صهیونیستی نسبت به عواقب ادامه تهدیداتش هشدار داده ایم و گفته ایم که این تهدیدات عامل انفجار نبرد آتی است.

خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به العالم گفت: نبرد ادامه دارد. آنچه از اهالی غزه، کرانه باختری، قدس و مناطق 48 می خواهیم، حضور دائمی در مسجدالاقصی است و آنچه از امت عربی و اسلامی می خواهیم، حمایت از مردم فلسطین و ایفای نقش برای حفظ اقصی و عدم غفلت از آن است.

هانی النجار یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: این کمترین کاری است که می توانیم برای حمایت از برادرانمان که در مسجد الاقصی مستقر هستند، انجام دهیم، ما در این نبرد با شما هستیم.

ام محمد نیز گفت: ما یک بدن و یک خون هستیم، درست است که نمی توانیم به اقصی برویم و در آن نماز بخوانیم اما قلبمان در اقصی نماز می خواند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها