چشم پوشی از نفت| به سخره گرفتن بن سلمان و بایدن!

چشم پوشی از نفت| به سخره گرفتن بن سلمان و بایدن!
شنبه 3 ارديبهشت 1401 - 22:37

کاربران شبکه های اجتماعی تازه ترین اظهارات جو بایدن رییس جمهوری امریکا درباره تمایل به چشم پوشی از نفت را به سخره گرفتند.

العالم - داغ های اجتماعی

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی در عربستان ، بایدن را به باد انتقاد گرفتند و برخی دیگر شکست چشم انداز ۲۰۳۰ ولیعهد سعودی را درباره چشم پوشی از نفت و تکیه کردن به دیگر منابع درآمد را یادآور شدند، به خصوص این عبارت بن سلمان که در سال ۲۰۱۶ گفته بود : «پس از ۴ سال می توانیم بدون نفت زندگی کنیم.»

بایدن این اظهارات را طی سخنرانی در پایگاه هوایی پورتلند وابسته به نیروهای گارد ملی در ایالت اورگن ایراد کرد . این اظهارات جنجالی گسترده به پا کرد. و این سوال را ایجاد کرد که آیا امریکا که روزانه حدود بیست میلیون نفت مصرف می کند، می تواند از نفت چشم پوشی کند.

کاربران شبکه های اجتماعی سعودی اظهارات بایدن را به باد تمسخر گرفتند. بایدن از زمان روی کار آمدن به عنوان رییس جمهوری امریکا ، تعاملی از روی خشم با ولیعهد سعودی به دلایل مختلف از جمله ارتکاب جنایت های جنگی در یمن ُ ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار معارض سعودی و نیز مخالفت بن سلمان با افزایش تولید نفت به درخواست امریکا و حمایت از روسیه در جنگ روسیه و اوکراین داشته است ، مساله ای که باعث افزایش قیمت بنزین در امریکا و در نتیجه کاهش محبوبیت بایدن شد.

عربستان سعودی خواهان ادامه جنگ در اوکراین و نیاز بایدن به کاهش قیمت نفت و مجبور شدن وی به تعامل به ریاض است.

کاربران شبکه های اجتماعی گفته اند درصورتیکه امریکا از نفت چشم پوشی کند، سعودی برگ برنده ای را که برآن تکیه کرده از دست خواهد داد و وضعیتش مانند دیگر کشورهای نفت خیز حوزه خلیج فارس خواهد شد که غرب در ازای ثروت هایشان از آن ها حمایت می کند.

کاربران شبکه های اجتماعی گفته اند که چشم انداز بن سلمان در سال ۲۰۳۰ که در آن تکیه به چشم پوشی از نفت و تکیه به دیگر منابع درآمد است یعنی اینکه عربستان نفت خیز خودش در راه اظهارات بایدن حرکت می کند که می گوید باید تکیه به نفت را کنار گذاشت و جهان به سمت انرژی های جایگزین برود.این چشم انداز تا کنون شکست خورده است و صحبت هایی درباره کنار گذاشتن آن به گوش می رسد. زیرا همه طرح های اقتصادی سعودی از منابع درآمد نفتی تامین می شود.

پربیننده ترین خبرها