زلنسکی خواهان دیدار مستقیم با پوتین شد

زلنسکی خواهان دیدار مستقیم با پوتین شد
يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 - 11:26

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با تاکید بر ضرورت دیدار رو در رو و مستقیم با ولادیمیر پوتین گفت که تنها آغازگر جنگ است که می تواند آن را متوقف کند.

العالم - اروپا

به نقل از تارنمای شبکه خبری اسکای نیوز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در گفت و گو با این شبکه خبری گفت که دیدار رو در رو با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه تنها راه دیپلماتیک برای پایان جنگ است.

زلنسکی افزود: تنها کسانی می توانند جنگ را متوقف کنند که آغازگر آن بوده اند.

زلنسکی در پاسخ به این پرسش که که آیا همچنان بر دیدار با پوتین اصرار دارد و آیا فکر می کند که گفت‌وگوها به جنگ پایان می دهد یا خیر، خاطرنشان کرد: فقط آغاز گر جنگ می تواند آن را متوقف کند. وی همچنین افزود: هر انسان سالمی راه دیپلماتیک را بر راه حل نظامی ترجیح می دهد.

زلنسکی در ادامه گفت که از کشته شدن در این جنگ هراسی ندارد هرچند خانواده اش نگران این موضوع هستند.

پوتین در تاریخ دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) ضمن انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

وی بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها