نبرد سنگین با داعش در غرب عراق

نبرد سنگین با داعش در غرب عراق
يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 - 19:35

در نبرد سنگین حشد الشعبی عراق با عناصر داعش در غرب این کشور، ابوحسن الجابری از فرماندهان حشد الشعبی به شهادت رسید.

العالم _ عراق

در دومین روز عملیات نظامی «اراده مستحکم» در استان الانبار در غرب عراق، نبرد سنگین با گروه تروریستی داعش به شهادت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای عراقی در حشد الشعبی و نابودی تعدادی از مواضع و تسلیحات گروه تروریستی داعش منجر شد.

فرماندهی حشد الشعبی در استان الانبار امروز در بیانیه ای اعلام کرد که «ابوحسن الجابری» از تیپ ۱۴ الحشد الشعبی (گروه مقاومت کتائب سید الشهداء) در جریان عملیات جاری در غرب الانبار شهید شد.

براساس این بیانیه، الجابری براثر انفجار بمب در مسیر خودروی حامل وی به شهادت رسید.

همزمان «قاسم مصلح» فرمانده عملیات الانبار در حشد الشعبی در اظهاراتی تاکید کرد که گروه تروریستی داعش از هر طرف در محاصره قرار گرفته است.

وی افزود داعش هیچ تاکتیکی جز استفاده از نیروهای انتحاری، بمب یا درگیری رو در رو ندارد که تحت همه شرایط، نیروهای حشد الشعبی آماده رویارویی هستند.

داعش مسیر بزرگراه را نزدیک گذرگاه «الولید» در بخش غربی شهرستان «الرطبه» در مرز عراق با سوریه بمبگذاری کرده است.

این گروه تروریستی همچنین در یک کمین نزدیک گذرگاه «طریبیل» نزدیک مرز اردن، به یک خودروی شخصی حمله کرد که به زخمی شدن دو نیروی پلیس و چهار شهروند منجر شد که همه مجروحان به داخل خاک اردن منتقل شدند.

برخی گزارش ها حاکی است که شدیدترین درگیری ها نزدیک گذرگاه طریبیل بین نیروهای حشد الشعبی و گروه تروریستی داعش در جریان است.

نیروهای مسلح عراق با مشارکت حشد الشعبی از دیروز شنبه مرحله دوم عملیات «اراده مستحکم» را در استان الانبار آغاز کرده اند.

هدف این عملیات تعقیب و سرکوب عناصر تروریستی داعش در مناطق غربی عراق به ویژه در جوار مرزهای عراق و اردن و همچنین عراق و سوریه است.

محوری که به نیروهای حشد الشعبی واگذار شده، از مهمترین مناطق حضور و فعالیت گروه تروریستی داعش به شمار می رود که در مرز عراق با اردن واقع است.

پربیننده ترین خبرها