حزب الله: همبستگی ملی فراگیر راه برون رفت لبنان از شرایط دشوار است

حزب الله: همبستگی ملی فراگیر راه برون رفت لبنان از شرایط دشوار است
يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 - 22:26

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تسلیت به مناسبت وقوع فاجعه طرابلس آن را نتیجه سیاست‌های غلط دولت‌های پیاپی در این کشور دانست و برون رفت کشور را از شرایط دشوار اقتصادی مستلزم همبستگی ملی در سطح گسترده دانست.

العالم _ لبنان

حزب الله لبنان در پی غرق شدن قایق حامل ۶۰ پناهجو در آب‌های نزدیک طرابلس، با صدور بیانیه ای با ابراز تاسف عمیق از این فاجعه غم انگیز که بر شهر طرابلس و مردم آن وارد شد، مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده های قربانیان و همه اهالی طرابلس و شمال لبنان ابراز داشت و از خداوند متعال برای درگذشتگان علو درجات و برای بازماندگان صبر و آرامش مسئلت کرد.

حزب الله در بیانیه‌ خود افزود: آنچه رخ داد، جلوه‌ای بسیار غم‌انگیز از تشدید بحران اقتصادی و اجتماعی در کشور در نتیجه سیاست‌های غلط و دهه‌های طولانی بی‌توجهی و محرومیت‌سازی است که در نهایت به شرایط سختی منجر شد که کشور و مردم ما با آن مواجهند.

این جنبش افزود: آنچه در دریا رخ داد، باید زنگ خطری برای همه مسئولان کشور در همه سطوح باشد و فریاد بلند وجدان دولت و جامعه را می‌طلبد تا از طریق همبستگی اجتماعی و همبستگی گسترده ملی با پیامدهای این بحران برخورد جدی کنند تا از مصیبت سختی بیرون روند که کشورمان با آن روبروست و ده‌ها خانواده را وادار به مهاجرت و به خطر انداختن زندگی خود برای زندگی بهتر می‌کند.

حزب الله تاکید کرد: این فاجعه مانند همه فجایع گذشته، مستلزم رسیدگی سریع، شفاف، بی طرفانه و عادلانه قضایی برای آشکار شدن حقیقت حادثه و محاکمه عاملان این فاجعه غم انگیز است که در راس آنها قاچاقچیان انسان و همه مسئولان ذیربط هستند.

این جنبش از سازمان‌های دولتی مربوط خواسته است تا کنار خانواده‌های آسیب دیده قربانیان بایستند، آنها را در آغوش بگیرند و به آنها کمک کنند و از همه خواسته است روحیه صبر و مسئولیت ملی خود را نشان دهند و از اعمال خشونت آمیز، اقدامات خرابکارانه و آسیب زدن به امنیت و ثبات داخلی دوری کنند.

پربیننده ترین خبرها