ضعف رژیم اشغالگر در رویارویی با مقاومت و تلاش برای مجازات اهالی غزه

 ضعف رژیم اشغالگر در رویارویی با مقاومت و تلاش برای مجازات اهالی غزه
يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 - 22:25

ارتش رژیم صهیونیستی امروز گذرگاه بیت حانون در شمال غزه را تا اطلاع ثانوی در برابر کارگران و تجار فلسطینی بست تا به این شکل اهالی غزه را به خاطر شلیک موشک از این منطقه به طرف رژیم صهیونیستی مجازات کرده باشد اما واقعیت آن است که این اقدام نشانه ناتوانی و ترس رژیم از مقابله با گروه های مقاومت در غزه است.

العالم - کشکول

رژیم صهیونیستی 15 سال است که غزه را محاصره کرده است، این منطقه دارای 7 گذرگاه است که 6 گذرگاه با رژیم صهیونیستی است، این رژیم 4 گذرگاه تجاری آن را پس از به قدرت رسیدن حماس در سال 2007 بست.

دو گذرگاه بیت حانون برای تردد اشخاص و کرم ابو سالم به عنوان گذرگاه تجاری باز ماند، گذرگاه هفتم که رفح است تحت کنترل و نظارت مصر است و به این شکل، مصر در محاصره غزه، نقش دارد.

هدف دشمن از بستن گذرگاه و جلوگیری از ورود کارگران و تجار از غزه به رژیم صهیونیستی، وادار کردن اهالی غزه به وارد آوردن فشار بر حماس و گروه‌های فلسطینی برای شلیک نکردن موشک به رژیم صهیونیستی در پاسخ به هتک حرمت قدس و مسجدالاقصی است.

این بزرگترین دلیل ترس رژیم صهیونیستی از عملیات های قهرمانانه جوانان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی در فاصله زمانی 22 مارس تا 7 آوریل است که به هلاکت 14 نیروی ارتش و شهرک نشین صهیونیست انجامید، از این میان، دو حمله در تل آویو توسط فلسطینیان کرانه باختری انجام شد که رژیم صهیونیستی آن را از سال 1967 اشغال کرده است.

جنگنده های رژیم اشغالگر قدس، چند روز پیش مناطقی از جنوب و مرکز باریکه غزه را در واکنش به شلیک راکت به شهرک «سدیروت» هدف حملات خود قرار دادند.

به زعم ارتش رژیم اشغالگر ، این حملات به شکل خاص تاسیسات و مراکز تولید ابزارهای جنگی و مواضع آموزشی وابسته به گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس را هدف قرار داد.

حماس هم از شلیک موشک های زمین به هوا به سمت جنگنده های مهاجم خبر داد و فیلم هایی را از مقابله با این جنگنده ها منتشر کرد و شاید این مساله علت جدیدی شد تا رژیم اشغالگر که در باز کردن جبهه ای برای رویارویی با مقاومت در شرایط فعلی ناتوان است، درصدد مجازات اهالی غزه برآید.

با نزدیک شدن به روز جهانی قدس، رژیم اشغالگر و شهرک نشینان بر شدت تجاوزگری و تعرض خود به مسجدالاقصی افزودند. درسومین جمعه از ماه مبارک رمضان نیروهای پلیس رژیم اشغالگر نمازگزاران و روزه داران در مسجدالاقصی را هدف تعرض خود قرار دادند که درنتیجه

این درگیری ها حدود ۲۵۰ فلسطینی مجروح شدند. اهالی غزه نیز تظاهراتی گسترده به نشانه اعلام همبستگی با نمازگزاران در مسجدالاقصی برگزار و تاکید کردند که با تلاش های رژیم اشغالگر برای تغییر اوضاع در قدس اشغالی مخالفند.

پرواضح است که رژیم اشغالگر بر میزان خشونت خود علیه فلسطینی ها افزوده است و برای جلوگیری از وارد شدن غزه به نبرد قدس پیش دستی می کند و صحبت فرماندهان این رژیم برای تجاوز به غزه نیز سخنی بیهوده و پوچ است. چرا که ملت فلسطین و رزمندگان شجاع مقاومت چون سدی مستحکم در برابر رژیم اشغالگر و شهرک نشینان خواهند ایستاد و به آن ها اجازه نخواهند داد که طرح های شوم خود را در مسجدالاقصی و قدس پیاده کنند. و اگر رژیم اشغالگر این بار به جنگ گسترده علیه باریکه غزه اقدام کند ، به اذن الهی پایان کار خود را رقم خواهد زد.

پربیننده ترین خبرها