پول؛ سلاح امارات برای برای جعل حقایق و گمراه کردن افکار عمومی

پول؛ سلاح امارات برای برای جعل حقایق و گمراه کردن افکار عمومی
دوشنبه 5 ارديبهشت 1401 - 22:53

روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" اسناد قضایی افشا شده را منتشر کرد که به موجب آنها، دولت امارات به دلیل تامین مالی کمپین‌های گمراه‌کننده در انگلیس جهت تاثیر بر وزرای حزب محافظه‌کار، محکوم شده است.

العالم- نظرکده

پرونده‌هایی که توسط لی هورفورد، محافظ سابق سفارت امارات در لندن به روزنامه دیلی تلگراف ارسال شده، نشان می‌دهد که امارات تلاش داشت بر وزرای دولت انگلیس از جمله بن والاس و گاوین ویلیامسون، وزیران دفاع فعلی و سابق و همچنین لئو دوچرتی، معاون وزارت دفاع در امور نظامیان سابق و الیستر برت، وزیر سابق در امور خاورمیانه نفوذ کند تا افکار عمومی انگلیس را در خصوص مسائل مهم بین‌المللی گمراه سازد.

هوروفورد افزود امارات متحده عربی به یک شرکت برای رصد جرمی کوربین، رهبر وقت معارضان، پرداخت کرده و همچنین برای "بی‌اعتبار کردن" تلویزیون الجزیره قطر و "تضعیف" کمپین شاهدخت لطیفه الحره تلاش می‌کرد. این کمپین با هدف کمک به دختر محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی ایجاد شده که از دست خانواده خود فرار کرد ولی 4 سال پیش دستگیر و به دبی بازگردانده شد.

این اسناد هورفورد همچنین نشان می‌دهد که دولت امارات به دنبال "سانسور" اخبار مربوط به مسجدی در غرب لندن بود که توسط امارات تامین مالی می‌شد. این اسناد فقط چند روز بعد از آن منتشر شد که امارات به دست داشتن در پشت برنامه‌های بدافزاری که تلفن‌ها را در داونینگ استریت و وزارت خارحه طی سال‌های 2020 و 2021 هک می‌کرد، متهم شد.

به رغم رسوایی‌هایی که هر از گاهی توسط مطبوعات انگلیس منتشر می‌شود و در پشت آن گروه‌ها و مسئولان اماراتی قرار دارند و متهم هستند که با دادن رشوه به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به وزرا، سیاسیون و اصحاب ذی‌نفوذ در انگلیس سعی دارند به سیاست لندن درخصوص مساله‌ای و یا سرپوش گذاشتن بر رسوایی اماراتی به‌ویژه درباره مسائل خانوادگی شاهزادگان اماراتی و یا بدنام کرد رقبا و دشمنانش در افکار عمومی انگلیس تاثیر بگذارند، ولی به نظر نمی‌رسد که مقامات امارات به استفاده از پول در دستیابی به اهداف‌شان پایان دهند زیرا دارای ذهنیت بسته‌ای هستند که پول را تنها کلید برای حل تمام مشکلاتی می‌دانند که ممکن است امارات در معرض آنها چه در انگلیس و چه در آمریکا و چه در دیگر کشورها قرار بگیرد.

پربیننده ترین خبرها