همزمان با افزایش بیم از قرنطینه، آزمایش‌های انبوه کووید-19 در پکن گسترش یافت

همزمان با افزایش بیم از قرنطینه، آزمایش‌های انبوه کووید-19 در پکن گسترش یافت
سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 - 08:35

مقامات پکن می‌کوشند مانع از تکرار سناریوی قرنطینه گسترده شانگهای در پایتخت چین شوند.

العالم - اسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، پکن روز سه‌شنبه آزمایش‌های گسترده ویروس کرونا را برای تقریباً همه ۲۱ میلیون ساکن خود آغاز کرد زیرا نگرانی‌ها از اینکه پایتخت چین ممکن است تحت یک قرنطینه سخت مانند شانگهای قرار گیرد، افزایش یافته است.

چین در تلاش است تا موجی از موارد ابتلا را در شانگهای - بزرگترین شهرش - مهار کند که تقریباً هفته‌ها است به طور کامل تعطیل شده است و روز سه‌شنبه 52 مورد مرگ ناشی از کووید-19 را گزارش کرد.

مقامات پکن پس از شناسایی ده‌ها مورد ابتلا در این شهر در روزهای اخیر، به مردم در ۱۲ منطقه مرکزی که بیشتر جمعیت آن را تشکیل می‌دهد دستور داده‌اند تا سه دور آزمایش PCR انجام دهند.

چائویانگ، پرجمعیت ترین منطقه مرکز شهر پایتخت، اولین مکانی بود که دستور آزمایش دسته جمعی را روز دوشنبه صادر کرد. مردم در این منطقه در صف های طولانی منتظر بودند تا توسط کارکنان بهداشتی با وسایل حفاظتی آزمایش شوند. یازده منطقه دیگر نیز از روز سه شنبه آزمایش ساکنان را آغاز کردند.

دستور آزمایش چائویانگ از یکشنبه شب باعث خرید وحشت زده مردم شد و ساکنان در فروشگاه‌ها با چرخ دستی‌های پر و کیسه‌های خرید، صف‌هایی طولانی را تشکیل می‌دادند. این در حالی است که رسانه‌های دولتی تلاش می‌کردند به مردم اطمینان دهند منابع فراوانی وجود دارد.

ساکنان پکن به خبرگزاری فرانسه گفتند که از تکرار قرنطینه ناگهانی در شانگهای می ترسند، جایی که مردم برای به دست آوردن غذا و مراقبت های پزشکی در تقلا بوده اند.

شو هجیان، مسئول بهداشت پکن روز دوشنبه گفت که شیوع ویروس در این شهر هنوز "در محدوده کنترل" است.

پایتخت چین روز سه شنبه 33 مورد جدید ابتلا را گزارش کرد که کسری از بیش از 16 هزار مورد ثبت شده در شانگهای در همین بازه زمانی محسوب می‌شود.

اما مقامات پکن نگران تکرار قرنطینه شانگهای هستند. آن‌ها از شرکت‌ها خواسته‌اند تا به کارمندان اجازه دهند در خانه کار کنند، ساختمان‌های متعدد را مسدود کرده و برنامه های گردشگری را پیش از تعطیلات ملی طولانی‌مدت اول ماه مه به حالت تعلیق درآورده اند. مقامات روز دوشنبه از ساکنان پکن خواستند تا در صورت لزوم شهر را برای این تعطیلات ترک نکنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها