شیخ نعیم قاسم: سفارت آمریکا مرکز تجمع مخالفان مقاومت است

شیخ نعیم قاسم: سفارت آمریکا مرکز تجمع مخالفان مقاومت است
سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 - 08:59

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: برخی‌ها برای هدف قرار دادن مقاومت در لبنان و در رأس آن حزب الله برنامه ریزی کرده اند.

العالم - لبنان

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت : سفارت آمریکا تلاش کرد تا از حوادث ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۹ برای محقق ساختن اهدافش سوء استفاده کند.
وی گفت : نیرو‌های جامعه مدنی در لبنان رویکرد‌های سیاسی مختلفی دارند و به همین خاطر ما با جوامع مدنی در لبنان سر و کار داریم.
شیخ نعیم قاسم با اشاره به انتخابات پارلمانی آتی در لبنان ادامه داد: انتخابات در موعد مقرر برگزار خواهد شد و هیچ توجیهی برای تعویق آن وجود ندارد. سفارت آمریکا در بیروت به این نتیجه رسیده است که انتخابات آتی به تغییر اوضاع موجود منجر نمی‌شود. آن‌ها (مخالفان مقاومت) در سفارت آمریکا گرد هم می‌آیند و دستورات را برای ضربه زدن به مقاومت و تلاش برای خلع سلاح آن دریافت می‌کنند.

وی گفت : تقریبا محال است که طرف مقابل اکثریت آرا را در انتخابات پارلمانی کسب کند. حزب الله برای پیروزی با اکثریت آرا تلاش نمی‌کند بلکه هدف ما حضور متوازنی است که بتوانیم از طریق آن تأثیر مطلوبی بر عرصه تحولات داشته باشیم.
معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: واضح است که عربستان به طور کامل از حزب القوات اللبنانیه حمایت می‌کند. ما تاکنون به هیچ طرفی برای ریاست جمهوری آینده لبنان تعهد نداده ایم. ما و جریان آزاد ملی بر این باوریم که تفاهم موجود بین دو طرف باید باقی بماند.

شیخ نعیم قاسم افزود: ما همچنین موفق شدیم پیش از برگزاری انتخابات به سازش بین جریان آزاد ملی و جنبش امل با تمایل طرفین دست یابیم.
وی خاطرنشان کرد: ما مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در عرصه‌های زمینی، هوایی و دریایی هستیم. تصمیم واقعی درباره ترسیم مرز‌ها با سرزمین‌های اشغالی در داخل هیئت وزیران اتخاذ می‌شود و ما آنجا رأی خود را اعلام می‌کنیم.
شیخ قاسم اظهار داشت: آمریکا به بانک جهانی توصیه کرده است که از اعطای وام به لبنان برای تأمین برق از اردن و گاز از مصر خودداری کند. اگر همه ملت لبنان برای محقق ساختن سیاست‌های آمریکا در راستای تأمین منافع اسرائیل گرسنه بمانند، برای واشنگتن هیچ اهمیت ندارد.
وی به تحولات سوریه هم پرداخت و گفت: روابط با سوریه باید به حالت عادی برگردد و زمان آن فرا رسیده است که آوارگان سوری به کشور خود بازگردند.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان گفت: مذاکرات ایران و عربستان روند مثبت دارد و ما آن را تشویق می‌کنیم و امیدواریم ادامه پیدا کند.

پربیننده ترین خبرها