برگزاری نشست شورای نمایندگان دائم کشورهای همسود در «مینسک»

برگزاری نشست شورای نمایندگان دائم کشورهای همسود در «مینسک»
سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 - 11:17

مرکز مطبوعاتی کمیته اجرایی سازمان همسود از نشست شورای نمایندگان دائم کشورهای مستقل مشترک المنافع در بلاروس خبر داد.

العالم - اروپا

نشست شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو جامعه همسود امروز به میزبانی بلاروس برپا می‌شود.

بر اساس این گزارش، اعضا شورای نمایندگان دائم قصد دارند در جریان نشست 4 موضوع از جمله روند آمادگی جلسه‌های شورای وزرای امور خارجه و شورای نخست وزیران کشورهای همسود را بررسی کنند.

برگزاری جلسه شورای وزرای امور خارجه همسود در 13 می به صورت حضوری و اجلاس شورای نخست وزیر این اتحادیه قرار است در تاریخ 20 می در قالب ویدیو کنفرانس برگزار شود.

نمایندگان تام الاختیار دائمی همچنین نتایج اجرای رویدادهای اختصاص یافته در زمینه معماری و شهرسازی در کشورهای مشترک المنافع را بررسی می‌کنند.

در سال 2021 میلادی تعدادی از رویدادها در مقیاس بزرگ در کشورهای عضو همسود برای کارشناسان در زمینه معماری و شهرسازی مانند کنفرانس‌های موضوعی، جشنواره‌ها، مسابقات، نمایشگاه‌ها، سخنرانی‌ها و سمینارها برپا شد که به بستری برای توسعه سیاست هماهنگ برای همکاری ثمربخش بیشتر بین کشورهای همسود در زمینه معماری و شهرسازی و تبادل تجربه در مورد استفاده از بهترین شیوه‌ها است.

سازمان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت و اولین نشست این سازمان آگوست سال 1993 میلادی برگزار شده است.

بیانیه تأسیس این سازمان 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در «آلماتی» منتشر و توسط سران کشورهای شرکت کننده در نشست از جمله آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا شد.

گرجستان 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) به دنبال موافقت رؤسای جمهور کشورهای عضو با درخواست عضویت این کشور در این سازمان به عضویت سازمان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع درآمد.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها