اسماعیل هنیه: انتخاب ملت فلسطین، گزینه مقاومت است

اسماعیل هنیه: انتخاب ملت فلسطین، گزینه مقاومت است
سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 - 19:27

اسماعیل هنیه در سخنرانی منبر قدس تاکید کرد: مسأله قدس، مسجد الاقصی، حق بازگشت آوارگان و آزادی اسرا در پای میز مذاکرات سیاسی حل نمی شود.

العالم - منبر قدس

اسماعیل هنیه در سخنرانی "منبر قدس" به مناسبت روز جهانی قدس تبیان کرد: در این روز بزرگ، روز جهانی قدس با ملت فلسطین ومدافعان مسجد الاقصی که با دست خالی از آن دفاع می کنند، سخن می گوییم.

وی افزود: روز جهانی قدس امسال با یک سری حوادث و وقایع همراه شده است. ملت فلسطین عملیات هایی را از ابتدای ماه رمضان انجام دادند ونشان دادند که گزینه انتخابی ملت فلسطین، گزینه مقاومت است.
این سیاست‌مدار فلسطینی افزود: مسأله قدس، مسجد الاقصی، حق بازگشت آوارگان و آزادی اسرا در پای میز مذاکرات سیاسی حل نمی شوند.

هنیه به عنوان یکی از رهبران سیاسی حماس خاطر نشان کرد: این تحول مهم، رژیم اشغالگر را بر آن داشت تا با استفاده از پوشش سازش، برای فیصله دادن به جنگ بر سر مسجد الاقصی شتاب کند. ما همواره خواستار نفی طرح سازش بوده و هستیم. رژیم اشغالگر می کوشد با استفاده از توافق های سازش به موجودیت خود و طرح هایش برای نابودی آرمان فلسطین مشروعیت ببخشد.

عضو دفتر سیاسی حماس هشدار داد: رژیم اشغالگر با استفاده از سرگرم شدن جهان به جنگ روسیه و اوکراین تلاش می کند نقشه های خود را در مورد قدس و مسجد الاقصی اجرا کند.
همه تلاش های این رژیم برای مهار ملت فلسطین به شکست انجامیده است.

وی بیان کرد: غزه مقاوم که در عملیات شمشیر قدس پیروزی بزرگ استراتژیکی را رقم زد ثابت کرد که همچنان در میدان نبردد با رژیم اشغالگر است. غزه بخشی از فلسطین و مردم غزه بخشی از ملت فلسطین هستند ونشان دادند که نمی توانند خود را از میدان مبارزه با رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی دور بدانند.

حماس اعلام کرد: ملت و امت ما، تحریف هویت مسجد الاقصی وحقایق تاریخی ان را برنمی تابند.

پربیننده ترین خبرها