کنفرانس بین‌المللی قدس|

خليل الحيه: شاهد راهپیمایی میلیونی در روز قدس خواهیم بود

چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 - 19:46

عضو دفتر سياسي جنبش حماس گفت ملت فلسطین به مردم و رهبری ایران برای حمایت همیشگی از قدس درود می فرستد.

العالم _ فلسطین

خليل الحيه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در کنگره بین المللی قدس شریف در تهران گفت فلسطینیان بین جنبش صهیونیسم به عنوان جنبشی ستمگر و بین دیانت یهود فرق می گذارند.

خليل الحيه تاکید کرد دشمن اشغالگر قصد دارد نبرد در قدس را به نفع خود رقم بزند تا به حضور فلسطینی و اسلامی در این شهر پایان دهد و قدس را از صاحبان آن تخلیه کند و آثار اسلامی و مسیحی را در قدس اشغالی تغییر دهد.

این عضو حماس گفت رژیم اشغالگر تلاش می کند ساکنان شهر قدس را به روش های مختلف از این شهر کوچ دهد تا جمعیت فلسطینی ساکن در آن را به کمترین حد کاهش دهد. دشمن اشغالگر همچنین در تلاش است تا ارتباط قدس را با کرانه باختری و نوار غزه قطع کند و به دنبال راه هایی است تا برای صهیونیست ها در مسجد الاقصی جایگاهی ایجاد کند. مسجد الاقصى امروزه در خطر است زیرا رژیم صهیونیستی در پی تقسیم رمانی و مکانی آن است. دشمن تلاش می کند فلسطینیان را ناامید کند تا هر چه می خواهد در قدس و مسجد الاقصی انجام دهد.

خليل الحيه تاکید کرد رژیم صهیونیستی ذاتا تهدیدی برای موجودیت فلسطینیان است و بر همین اساس مقاومت حق ما است. حضور مردان و زنانی که از مسجد الاقصی حمایت می کنند، نقشه ها و طرح های رژیم صهیونیستی را فاش ساخته است و اگر حضور مقاومت نبود، این رژیم هر چه می خواست با قدس و ساکنان آن انجام می داد.

عضو دفتر سیاسی حماس به ایران برای اعلام روز قدس در سراسر جهان درود فرستاد و گفت ما از برادرانمان در ایران و از حمایت همیشگی آنان و ایستادگی آنان کنار فلسطین و فلسطینیان تشکر می کنیم.

خليل الحيه گفت ما در دفاع از سرزمین و مقدسات خود ثابت قدم هستیم و در برابر دشمن اشغالگر مقاومت می کنیم تا آن را از سرزمینمان اخراج کنیم هرچند هزینه سنگینی داشته باشد.

وی تصریح کرد میلیون ها مسلمان در راهپیمایی روز قدس در جمعه آینده در دفاع از قدس راهپیمایی خواهند کرد و این در حالی است که مسجد الاقصى در خطر است زیرا رژیم صهیونیستی در پی تقسیم رمانی و مکانی آن است.

پربیننده ترین خبرها