احیای شب قدر در مسجد الاقصی با حضور 250 هزار فلسطینی

احیای شب قدر در مسجد الاقصی با حضور 250 هزار فلسطینی
پنج‌شنبه 8 ارديبهشت 1401 - 10:24

250 هزار فلسطینی مراسم احیای آخرین شب قدر امسال را در سایه تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی در صحن‌های مسجدالاقصی برگزار کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

با وجود محدودیت‌های شدید رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس علیه نمازگزاران فلسطینی در ماه مبارک رمضان، حدود ۲۵۰ هزار نمازگزار، چهارشنبه شب (دیشب)، مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و آخرین شب قدر را در صحن‌های مسجدالاقصی، برگزار کردند.

اداره اوقاف اسلامی، با انتشار بیانیه‌ای کوتاه که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری آناتولی منتشر شد، اعلام کرد: «تقریباً ۲۵۰ هزار نمازگزار مراسم احیای شب قدر را در محوطه مسجد مبارک الاقصی برگزار کردند».

2

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که هزاران نیروی پلیس اسرائیل، به منظور مقابله با هرگونه درگیری احتمالی میان نمازگزاران فلسطینی و شهرک‌نشینان، در مرکز شهر قدس مستقر شدند.

«عباده سُمیره» یکی از نمازگزاران فلسطینی که در مراسم شب گذشته در مسجدالاقصی حضور داشت در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که فضای داخل صحن‌های مسجدالاقصی کاملا معنوی و آرام بود و هیچ مشکلی از قبیل درگیری میان نمازگزاران و نیروهای پلیس اسرائیل، به وجود نیامد.

وی افزود: کلیه ورودی‌های مسجدالاقصی شلوغ و پر از جمعیت بود اما مقامات مسئول با نظم ورود نمازگزاران و اقامه نماز و مراسم را در داخل صحن‌های این مسجد، سازماندهی کردند.

این در حالی است که از آغاز ماه مبارک رمضان، در سایه تداوم حملات نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان، فضای شهر قدس و صحن‌های مسجدالاقصی ملتهب و پرتنش بود و علاوه بر مجروح شدن شماری از شهروندان فلسطینی، ده‌ها نفر از آنها بازداشت شدند.

پربیننده ترین خبرها