آوارگی ده ها خانوار عراقی در دور تازه بمباران جنگنده های ترکیه

آوارگی ده ها خانوار عراقی در دور تازه بمباران جنگنده های ترکیه
پنج‌شنبه 8 ارديبهشت 1401 - 17:23

یک مقام محلی در استان دهوک واقع در اقلیم کردستان عراق خاطرنشان کرد که بالگردهای ارتش ترکیه مناطق شمالی این استان را بمباران کردند.

العالم ـ عراق

این منبع در گفت وگو با خبرگزاری «المعلومه» خاطرنشان کرد، بالگردهای ارتش ترکیه در ساعت های آغازین شب گذشته مناطقی پیرامون روستاهای «سرکلی» و «سوکری» در منطقه «نهیلی» در مرز «آمدی» (واقع در شمال دهوک) را هدف قرار دادند.
وی افزود که ده ها خانوار ساکن این روستاها از وحشت بمباران بالگردهای ترکیه خانه و کاشانه خود را ترک و به سمت شهرستان‌ «کانی ماسی» کوچ کردند.
بر اساس اعلام مقام های محلی در اقلیم کردستان عراق حملات ترکیه و نبرد ارتش این کشور با عناصر «پ. ک. ک» در مناطق زاب و متین ادامه دارد.
آنکارا عملیات نظامی «قفل پنجه» را به بهانه تعقیب اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) در میان محکومیت و واکنش های شدید در بغداد و اربیل از دوشنبه هفته گذشته آغاز کرده است.

وزارت دفاع ترکیه سه روز پیش از پایان مرحله نخست عملیات نظامی (قفل پنجه) ارتش این کشور در شمال عراق خبر داد؛ آنکارا هفته گذشته اعلام کرده بود که عملیات نظامی فرامرزی با مشارکت نیروهای هوایی و زمینی را در اقلیم کردستان عراق آغاز کرده است.
«خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه با اعلام اینکه مرحله نخست عملیات قفل پنجه در شمال عراق پایان یافته است در عین حال مدعی شد که عملیات نظامی ترکیه تا رفع تهدید در مرزهای کشورش با عراق ادامه خواهد داشت.
وزیر دفاع ترکیه دوشنبه هفته گذشته از آغاز عملیات هوایی و زمینی ارتش این کشور در خاک عراق برای سرکوب عناصر «پ. ک. ک» خبر داد و گفته بود که این عملیات تا نابودی کامل تروریست ها ادامه خواهد یافت.
دولت عراق در واکنش به اقدام نظامی ترکیه، با فراخواندن سفیر ترکیه یادداشت اعتراض شدید بغداد را به نقض حاکمیت سرزمینی عراق تسلیم وی کرد.

پربیننده ترین خبرها