یورش وحشیانه اشغالگران به مسجدالاقصی

یورش وحشیانه اشغالگران به مسجدالاقصی
جمعه 9 ارديبهشت 1401 - 10:12

نیروهای اشغالگر اسرائیل پس از پایان نماز صبح به صحن های مسجدالاقصی یورش بردند و به سمت نمازگزاران گاز اشک آور شلیک کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

این اتفاق پس از حمله نیروهای اشغالگر به فعالان مردمی در مسجد الاقصی و پس از آغاز راهپیمایی عظیم در محوطه های مسجد مبارک الاقصی رخ داد.

نیروهای اشغالگر پس از پایان نماز صبح که با شرکت هزاران شهروند برگزار شد به سمت نمازگزاران در مسجد الاقصی گاز اشک آور، بمب های صوتی و گلوله های پلاستیکی شلیک کردند.

نیروهای اشغالگر همچنین تعدادی از فعالان مردمی در مسجد الاقصی را دستگیر کردند.

هلال احمر قدس از مجروح شدن 6 غیرنظامی در جریان درگیری با نیروهای اشغالگر خبر داد که کمک های اولیه به مجروحان ارائه و به بیمارستان منتقل شدند.

نیروهای اشغالگر همچنین از ورود خدمه آمبولانس به مسجد الاقصی جلوگیری و مانع کار آنها شدند.

در همین زمینه و در ادامه وحشیگری های رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان، گروه صهیونیستی «پرایس تگ» به مسجد «حسن بیک» در یافا در داخل سرزمین های 48 حمله کردند.

به گفته منابع مطبوعاتی،این گروه از شهرک نشینان روی دیوار شمالی مسجد شعارهای نژادپرستانه نوشتند و "ستاره داوود" را با رنگ آبی رنگ آمیزی کردند.

شیخ احمد ابو عجوا، امام جماعت و واعظ مسجد، با اشاره به اینکه هر کسی که این حمله را انجام داده، سعی داشت اوضاع را ملتهب کند، گفت: حمله به مسجد بخشی از یک سلسله حملات طولانی از زمان روز نکبت تا به امروز است.

ابو عجوا پلیس اشغالگر "اسرائیل" را مسئول قطعی این ماجرا دانست، وی توضیح داد که یک گشت پلیس در نزدیکی مسجد ایستاده بود و با وجود این حمله انجام شد که نشان دهنده شکست فاجعه بار مقامات مربوطه است که می بایست از نمازگزاران و مسجد محافظت کنند.

ابو عجوه از مردم خواست تا حضور در مسجد، که یکی از مهم ترین مقدسات اسلامی در منطقه بشمار می آید، را بیشتر کنند.

پربیننده ترین خبرها