گزارش العالم از بزرگداشت روز جهانی قدس در عراق

جمعه 9 ارديبهشت 1401 - 10:47

دارالافتای عراق با هماهنگی انجمن علمای تقریب عراق، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از مسجد الاقصی مبارک و با شعار «برائت از عادی سازی ، از عقاید حضرت محمد (ص) است " پویش همبستگی برگزار کردند.

العالمعراق

کنفرانس ها و پویش های همبستگی با مردم فلسطین و محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی، همزمان با روز جهانی قدس، در بغداد و دیگر استان های عراق برگزار شد. گفتنی است اقشار مختلف عراق برای بزرگداشت این روز که با یاری قدس ارتباط دارد ، شرکت کردند.

شیخ یوسف الناصری رئیس شورای ملی تقریب و مذاهب گفت: این کنفرانس و گردهمایی هماهنگ و متشکل از همه فرقه ها، مذاهب و ادیان توسط مردم مبارز عراق پیامی برای همه مردم است مبنی بر اینکه مسئله فلسطین، مسئله سرنوشت ساز و اساسی برای آزادی ما و تقسیم عادلانه ثروت است

مشاور رسانه ای سفارت فلسطین در بغداد نیز گفت: آنچه که امروز در بغداد، پایتخت عراق شاهد آن بودیم اعم از ده ها مراسم، پویش و فستیوال در حمایت از قدس، مسجد الاقصی، گنبد صخره، فلسطین و مردم فلسطین است.

گفتنی است موضع رسمی و مردمی عراق ، مخالفت با همه تلاش‌ها برای عادی‌سازی با اسرائیل است که در قالب فعالیت‌هایی همزمان با روز قدس انجام شد، انتقادهایی از سوی کشورهای عربی و اسلامی کرد که رویکرد عادی سازی را به قیمت از دست دادن آرمان فلسطین در پیش گرفته اند.

سید مجتبی الحسینی نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در عراق گفت: آنها در موضوع عادی‌سازی تسلیم نیروهای استکبار می‌شوندو روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی می کنند، در حالی که می‌بینیم رژیم صهیونیستی برای تضعیف اسلام ایجاد شده است.

شیخ عبدالامیر الکیلانی، یکی از امامان جماعت نیز به نوبه خود گفت: ما در برابر عملیات عادی سازی برخی کشورهای عربی با مردم فلسطین همبستگی خود را نشان دادیم ، و عادی سازی را پوچ و فقدان بینش سیاسی می دانیم. در حالی که موضعی خلاف خواست ملت و خیانت به آرمان فلسطین است».

روز قدس مظهر و نماد، وحدت مسلمانان در برابر اولین مسئله مسلمانان یعنی آرمان فلسطین و نماد مقاومت است که به مبارزه با اشغالگران روی آورد به دور از شعارها و شایعات و بزرگداشت روز جهانی قدس که امام خمینی آن را اعلام کرد علیرغم گذشت سالها همچنان ادامه دارد..

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها