سفیر ایران در سوریه: روز قدس نماد جاودان برای دفاع از حقوق مردم فلسطین است

سفیر ایران در سوریه: روز قدس نماد جاودان برای دفاع از حقوق مردم فلسطین است
جمعه 9 ارديبهشت 1401 - 12:28

سفیر ایران در سوریه گفت: روز جهانی قدس یکی از نمادهای پایدار و روز دیپلماسی عمومی برای دفاع از حقوق مردم فلسطین و افشای فعالیت های خبث رژیم غاصب صهیونیستی است.

العالم - ایران - سوریه

رسانه‌های سوریه امروز (جمعه) همزمان با روز جهانی قدس به نقل از «مهدی سبحانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه اضافه کردند: این روز، روز دیپلماسی عمومی برای دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین و نشان دهنده تداوم هویت فلسطینی و انتقال آن به نسل‌های آینده است.

وی در نشستی که به منظور حمایت از قدس شریف و فلسطین و نفی اشغالگری و یهودی‌سازی سرزمین‌های فلسطین سخن می‌گفت، بر موضع ایران در حمایت از آرمان فلسطین و حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و پایداری و مقاومت مردم فلسطین در مقابل ظلم و ستم نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل تاکید کرد.

«دارم طباع» وزیر آموزش و پرورش سوریه نیز در این نشست همبستگی کشورش با مردم مقاوم فلسطین و بر لزوم بسیج همه نیروها برای حفاظت از شهر قدس اشغالی تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی، دشمن واقعی سوریه و اعراب و همه دوستداران صلح در منطقه و جهان است، افزود: سوریه در طول تاریخ طولانی خود به عنوان پایگاه محکمی برای محور مقاومت که توانست نقشه‌های غرب برای تجزیه منطقه و منحرف کردن مردم منطقه از مسیر اصلی را ناکام بگذارد، باقی مانده است.

همچنین «حسام السمان» دبیر حزب بعث سوسیالیست عربی در دمشق بر موضع قاطع سوریه در قبال مساله فلسطین و حق مردم آن برای احیای حقوق خود و دفاع از اماکن مقدس تاکید کرد و گفت که روز قدس بیانگر پایبندی به آرمان فلسطین به رغم تلاش دشمن صهیونیستی برای مهاجرت اجباری فلسطینی‌ها و شهرک‌سازی و تجاوزات است.

دستیار دبیرکل جبهه مردمی آزادی فلسطین هم گفت: برای مقابله با تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل و کشورهای امپریالیستی و در راس آن‌ها آمریکا چاره‌ای جز مقاومت وجود ندارد.

«ابو احمد فؤاد» احیای روز جهانی قدس را مظهر حمایت از مردم فلسطین و آرمان عادلانه آن‌ها علیه رژیم اشغالگر اسرائیل و نیروهای سلطه‌گر و حامیان آن‌ها دانست و تاکید کرد که این رژیم غاصب در آستانه نابودی است.

در این نشست «بشار الجعفری» معاون وزیر امور خارجه و مهاجرین سوریه، «رضوان مصطفی» دبیر کل حزب بعث سوسیالیست عرب در حومه دمشق، نمایندگان احزاب، ارگان‌ها و فعالان سوریه و فلسطین و، رهبران گروه‌های فلسطینی و تعدادی از روحانیون مسیحی و اسلامی حضور داشتند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها