فریاد آزادی قدس با حضور خاخام‌های ضد صهیونیسم در آمریکا

فریاد آزادی قدس با حضور خاخام‌های ضد صهیونیسم در آمریکا
شنبه 10 ارديبهشت 1401 - 07:50

همصدا با آزادی خواهان جهان، فریاد آزادی قدس شریف دیروز و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در نیویورک طنین انداز شد و شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس پرچم فلسطین را به اهتزار در آوردند.

العالم ـ آمریکا

راهپیمایی روز جهانی قدس در نیویورک با حضور شماری از مسلمانان روزه‌دار، فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و فعالان یهودی مخالف رژیم صهیونیستی عصر جمعه به وقت محلی در خیابان برادوی منهتن در این شهر برگزار شد.

یهودیان "ناتوری کارتا" که مخالف صهیونیسم هستند، پرچم فلسطین را در قلب منهتن نیویورک به اهتزاز درآوردند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در نیویورک با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه نوشته هایی، بر آزادی فلسطین و قدس شریف به عنوان قبله نخست مسلمانان و سرزمین مقدس ادیان الهی تاکید کردند.

بر روی پلاکاردها نوشته شده بود: "فلسطین را آزاد کنید"، "وقتی بی عدالتی قانون می شود ، مقاومت وظیفه می شود"، "از قتل بیگناهان بیشتر توسط آمریکا و اسرائیل جلوگیری کنید"، "لطفا از خواب بیدار شوید".

در این راهپیمایی چندین جوان اشعاری به زبان انگلیسی در وصف فلسطین و برای آزادی قدس شریف خواندند که توجه رهگذران را به خود جلب کرد.

یکی از سخنرانان خطاب به شرکت کنندگان راهپیمایی روز قدس و نیز مردمی که از این راهپیمایی عکس و فیلم می گرفتند، گفت: مخالف ظالم باشید و از مظلوم حمایت کنید. ما اینجا جمع شده ایم تا از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: هدف ما به طور کلی حمایت از مردم ستم دیده و مظلوم در سراسر جهان از جمله فلسطین، یمن، عراق و غیره است.

بر اساس برنامه اعلام شده، تظاهرات کنندگان حرکت خود را به سمت دیگر خیابان های منهتن آغاز کردند تا صدای مردم فلسطین در قلب نیویورک باشند.

شاخه سازمان بین المللی یهودیان "ناتوری کارتا" متشکل از یهودیان ضد صهیونیسم در نیویورک و از برگزار کنندگان این مراسم در بیانیه ای اعلام کردند: این سازمان متشکل از یهودیان مذهبی ضدصهیونیست از سراسر جهان به راهپیمایی روز جهانی قدس می پیوندند تا از قدس و کل سرزمین فلسطین حمایت کنند.

آنها افزودند: ما همبستگی کامل خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنیم و تمام جنایات صهیونیست ها علیه آنها را کاملا محکوم می کنیم.

سازمان بین المللی یهودیان "ناتوری کارتا" در نیویورک تصریح کرد: اکنون ۷۴ سال است که مردم فلسطین به ناحق آواره شده و مورد ظلم قرار گرفته، کشته و غارت شده اند تا جایی برای ایجاد سرزمین مدرن اسرائیل باز شود. این اشغال غیرقانونی، به ویژه با بمباران غزه، کشتار مردان، زنان و کودکان، گسترش مستمر شهرک‌های صهیونیستی، تخریب خانه‌ها و جدیدترین اقدامات تحریک آمیز در الاقصی، تا امروز ادامه دارد.

این یهودیان ضد صهیونیسم تصریح کردند: به عنوان یهودیان، از اینکه این جنایات به نام ما انجام می شود، ابراز تاسف می‌کنیم.

سازمان بین المللی یهودیان "ناتوری کارتا" تصریح کرد: جنبش صهیونیسم بطور رسمی همه اصول یهودیت را ریشه کن می کند و به همین دلیل است که تمام خاخام های بزرگ همیشه با صهیونیسم مخالف بوده اند.

آنها تصریح کردند: ما قرن ها در کشورهای مسلمان از جمله در سرزمین مقدس در صلح زندگی کرده ایم. مناقشه کنونی تنها پس از پیدایش جنبش صهیونیستی آغاز شد. مسلمانان از یهودیان یا یهودیت متنفر نبودند و هنوز هم نفرتی ندارند. آنها مخالف اشغال هستند.

اعضای این سازمان ضد صهیونیستی در نیویورک خاطرنشان کردند: امیدواریم و از خداوند می خواهیم که دولت اسرائیل به سرعت و به صورت مسالمت آمیز و بدون خونریزی منحل شود و سپس یهودیان و مسلمانان بار دیگر در کنار یکدیگر در فلسطین آزاد زندگی کنند.

پربیننده ترین خبرها