برگزاری مراسم روز جهانی قدس در قاهره

برگزاری مراسم روز جهانی قدس در قاهره
شنبه 10 ارديبهشت 1401 - 10:05

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس، ده ها تن از شخصیت ها و متفکران سیاسی، دانشگاهی و فعالان رسانه ای مصر در مراسم بزرگداشت این روز شرکت کردند.

العالم _ قدس

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس، ده ها تن از شخصیت ها و متفکران سیاسی، دانشگاهی و فعالان رسانه ای مصر جمعه شب در مراسم بزرگداشت این روز به میزبانی دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.

"ناصر کنعانی" رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان، در سخنانی با اشاره به پیشینه نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و سخنان ایشان در مورد تهدید بودن رژیم صهیونیستی برای تمام کشورها و ملت های اسلامی، ضرورت وحدت امت اسلامی را برای آزادی آن یادآور شد.

کنعانی چالش های مهم مساله فلسطین را در شرایط فعلی، غفلت بسیاری از دولت های اسلامی در برابر خطر اسرائیل، اقدام برخی از دولت های اسلامی به دراز کردن دست دوستی به سمت رژیم غاصب صهیونیستی، اعتماد برخی به آمریکا در موضوع فلسطین، اختلافات درون فلسطینی و روند عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی برشمرد و تاکید کرد: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگونه توجیه اخلاقی و انسانی ندارد و از نظر سیاسی نیز منطق آن ضعیف است و قابل دفاع نیست.
رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان در مصر افزود: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای دیدگاه حکیمانه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی و نیز رهنمودهای مستمر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین بر مبنای درک راهبردی از ماهیت رژیم صهیونیستی، این رژیم را تهدیدی مشترک برای جهان اسلام و همچنین آزادی فلسطین را مهمترین اولویت جهان اسلام می داند.

وی ادامه داد: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین یک سیاست کوتاه مدت، تاکتیکی و یا منفعت طلبانه نیست و همه می دانند که ایران به دلیل ضدیت با رژیم صهیونیستی، هزینه های بسیار سنگینی متحمل شده است.
رئیس نمایندگی کشورمان در قاهره اظهار داشت: ملت فلسطین تقسیم بندی های تصنعی ایجاد شده در سرزمین فلسطین را نادیده می گیرد و توان خود را به تدریج در هم ادغام می کند به گونه ای که امروز اشغالگران نه تنها در نوار غزه و کرانه غربی بلکه در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و حتی در قلب تل آویو نیز احساس امنیت نمی کنند.
کنعانی در پایان تاکید کرد: ملت مظلوم اما مقاوم فلسطین، با وجود گذشت بیش از ۷ دهه از اشغال سرزمینشان، امروز قدرتمندتر از قبل در وسط میدان است و اشغالگران صهیونیست را در تمام اراضی فلسطینی به چالش کشیده است. موازنه قدرت راهبردی هر روز بیشتر از قبل به نفع فلسطینیان رقم می خورد و فروپاشی اسرائیل یک امر محتوم بوده و صرفا مسئله زمان است. این خطر برای صهیونیست ها آنقدر نزدیک به نظر می رسد که اکنون بسیاری از نخبگان و رهبران صهیونیستی نیز آشکارا درمورد چنین خطری هشدار می دهند.
در ادامه این مراسم جمعی از حاضران در سخنانی ضمن تجلیل از ایستادگی جمهوری اسلامی ایران و حمایت های آن از ملت فلسطین، بر لزوم ایستادگی تا تحقق آرمان فلسطین از بحر تا نهر تاکید کردند.
در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از عکس و پوسترهای مربوط به فلسطین و روز قدس برپا شده بود.

پربیننده ترین خبرها