اعتراض ساکنان جولان اشغالی به رژیم صهیونیستی

اعتراض ساکنان جولان اشغالی به رژیم صهیونیستی
شنبه 10 ارديبهشت 1401 - 14:27

ساکنان جولان اشغالی سوریه ضمن اعتراض شدید به برپایی توربین‌های بادی توسط اشغالگران اسرائیلی در هزاران هکتار از زمین‌هایشان، بر اراده قاطع خود برای مبارزه با نقشه‌های اشغالگران و مقاومت تا لغو طرح‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

العالم _ جولان اشغالی

ساکنان جولان اشغالی با برپایی چادرهایی و تحصن در منطقه المنفوحه در شرق روستای برکه، به اقدام رژیم صهیونیستی در اشغال حدود شش هزار هکتار از مزارع کشاورزی خود اعتراض کردند و از جامعه جهانی خواستند برای توقف این طرح ها و شهرک سازی ها که برخلاف قوانین بین المللی و با هدف مهاجرت اجباری ساکنان آن است، اقدام کند.

"امیل مسعود"، یکی از اعضای کمیته مقابله با طرح های اشغالگران، گفت: طرح های ایجاد توربین های بادی آثار زیانباری برای سلامت، محیط زیست و کشاورزی دارد و هدف رژیم صهیونیستی وادار کردن مردم ما به ترک روستاهای خود است اما بداند که مردم جولان به میهن و هویت عربی سوری خود پایبند و متعهد هستند و در مسیر مبارزه با اشغالگری، طرح های شهرک سازی این رژیم را به کلی رد می کنند.

"نازیه محمود" یکی دیگر از ساکنان جولان نیز گفت: امروز اینجا تحصن کرده ایم تا از دل سرزمینمان به اشغالگران پیام دهیم که پدران و پدربزرگ هایمان با خون خود از سرزمین هایمان دفاع کردند و ما نیز اجازه نمی دهیم کسی سرزمین و میراث پدران و اجداد ما را نابود کند و آماده مقابله با نقشه های اشغالگران هستیم.

برنامه احداث توربین های بادی از خطرناک‌ترین طرح‌های استعماری رژیم صهیونیستی است که اشغال شش هزار هکتار از زمین های جولان سوریه را در سه مرحله هدف قرار می‌دهد؛ در مرحله اول اجرای این برنامه، رژیم صهیونیستی زمین‌های“عیون الحجل و المنصوره و الثلجیات را به تصرف درآورده و ۴۲ توربین بادی به ارتفاع ۱۲۰ متری آنجا مستقر کرده است. این رژیم در مرحله دوم زمین های روستاهای مجدل شمس، مسعده، عین قینیا و در مرحله سوم نیز روستاهای بکاته و ناحیه تل الفارس را هدف گذاری کرده است.

رژیم صهیونیستی در جنگ شش‌روزه سال ۱۹۶۷ بخش های زیادی از جولان سوریه را به اشغال خود در آورد.

پربیننده ترین خبرها