بیانیه شدیداللحن حزب‌الله لبنان درباره انفجار‌های تروریستی کابل

بیانیه شدیداللحن حزب‌الله لبنان درباره انفجار‌های تروریستی کابل
شنبه 10 ارديبهشت 1401 - 17:10

جنبش حزب‌الله لبنان انفجار تروریستی در کابل را به شدت محکوم کرد و خواهان اتخاذ اقدامات فوری برای مقابله با تروریست‌های تکفیری شد.

العالم _ لبنان

جنبش حزب‌الله لبنان، بعدازظهر امروز (شنبه)، درباره انفجارهای تروریستی کابل بیانیه صادر کرد.

حزب‌الله ضمن محکومیت شدید این انفجارها، اعلام کرد که این تروریست‌های تکفیری دسته‌ای قاتلند که همه را جز خود کافر می‌دانند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «تداوم این عملیات‌های تروریستی، گسترش دامنه آن‌ها در چند کشور اسلامی و متمرکز شدن آن بر هدف قرار دادن مؤمنان حین ادای فرایض دینی، علمای امت اسلامی و دولت‌های مربوطه را ملزم می‌کند تا با این تفکر انحرافی، سازمان‌ها و بازوهای آن مقابله کنند و فورا برای انجام تمام اقدامات ممکن به منظور مواجهه با این قاتلان جنایتکار اقدام نمایند.»

حزب‌الله در ادامه تأکید کرد که تداوم این عملیات‌ها «همچنین مقامات کشورهای هدف حمله را موظف می‌کند تا به اندازه کافی را از معیشت شهروندان و مساجد محافظت کنند و تمام اقدامات ضروری را در این خصوص اتخاذ نمایند.»

مقاومت لبنان در پایان ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدا و ابراز همدردی با آن‌ها، از خداوند متعال برای شهیدان رحمت و برای مجروحان به حق ماه مبارک رمضان سلامتی کامل مسألت کرد.

روز گذشته بر اثر حمله تروریستی در مسجد خلیفه صاحب اهل سنت کابل دست‌کم ۱۰ نفر شهید و ۱۹ فرد دیگر مجروح شدند. با این حال، مقامات طالبان از شهادت و زخمی شدن ۲۵ تن در این حمله تروریستی خبر داده‌اند.

از طرف دیگر، در برخی گزارش‌های تاییدنشده در افغانستان از شهادت ۵۰ تن در حمله تروریستی روز گذشته کابل سخن گفته شده است.

این حمله تروریستی در حالی روز گذشته صورت گرفت که طی هفته‌های گذشته حملات تروریستی متعددی در نقاط مختلف افغانستان اماکن مذهبی و عمومی شیعه و سنی را هدف حملات خود قرار داده که در نتیجه‌ آن ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها