شورای امنیت، انفجارهای تروریستی در افغانستان را محکوم کرد

شورای امنیت، انفجارهای تروریستی در افغانستان را محکوم کرد
يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 - 07:48

شورای امنیت ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در افغانستان، خواستار محاکمه عاملان این حملات شد.

العالم ـ آسیا

شورای امنیت سازمان ملل بامداد یکشنبه، حملات و انفجارهای تروریستی متعدد در افغانستان را محکوم کرد.

این شورا در بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد، حملات تروریستی اخیر در افغانستان را با شدیدترین لحن محکوم می‌کند و خواستار محاکمه عاملان، سازمان‌دهندگان و حامیان آن است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، در این بیانیه آمده است: «اعضای شورای امنیت با شدیدترین عبارات، اقدامات شنیع تروریستی جاری علیه غیرنظامیان در افغانستان از جمله حمله به مسجد مولوی سکندر در قندوز در ۲۲ آوریل که منجر به کشته شدن بیش از ۲۵ نفر و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد، محکوم کردند».

شورای امنیت همچنین حمله به دو مینی بوس در مزارشریف را در ۲۸ آوریل که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، محکوم کرد.

این بیانیه ضمن محکوم کردن حمله ۲۹ آوریل به مسجد خلیفه صاحب در کابل را که طبق گزارش‌های اولیه حداقل ۳۰ نفر در آن کشته و تعداد زیادی مجروح شدند، خواستار محاکمه عاملان این حملات شد.

شورای امنیت تصریح کرد: «از همه کشورها می‌خواهیم مطابق با تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه در شورای امنیت، فعالانه در این زمینه با همه مقامات مربوطه همکاری کنند».

به گزارش فارس، انفجارهای تروریستی در اماکن عمومی افغانستان در حالی طی روزها و هفته‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته که شامگاه شنبه نیز انفجار یک خودوری مسافربری در غرب کابل، ۵ کشته و زخمی برجای گذاشت.

پربیننده ترین خبرها