راهبرد سفر اردوغان به عربستان؛ احیای اقتصادی ترکیه و زمینه چینی های انتخاباتی

راهبرد سفر اردوغان به عربستان؛ احیای اقتصادی ترکیه و زمینه چینی های انتخاباتی
يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 - 10:18

یک نویسنده و پژوهشگر سیاسی اظهار کرد: رفتار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، در یک سال گذشته بیانگر این است که فقط یک هدف را دنبال می‌کند و آن تلاش برای احیای اقتصاد در حال فروپاشی ترکیه است.

العالم - ترکیه

"مهمت نورالدین" در گفت و گو با شبکه "العالم" گفت: نظرسنجی های یک سال اخیر، تاکنون نشان دهنده کاهش محبوبیت حزب عدالت و توسعه است؛ بدین معنی که مخالفان ترکیه می توانند به راحتی اردوغان را شکست دهند و اگر حزب دموکراتیک خلق کرد به اپوزیسیون بپیوندد، شکست اردوغان از این پس اجتناب ناپذیر و حتمی خواهد بود.

این نویسنده و پژوهشگر سیاسی گفت: تصمیم اردوغان برای سفر به عربستان سعودی، راهبردی به منظور احیای اقتصاد ترکیه در راستای آمادگی برای انتخابات سال آینده از هم اکنون است.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات متعددی که در یک سال گذشته رخ داد، نشان می دهد بحران ترکیه تنها یک بحران مالی نیست، بنابراین حتی اگر اقتصاد ترکیه بهبود ‌یابد، باز بحران بدنامی اردوغان و کاهش محبوبیت وی پیرامون اقدامات وی در حوزه قدرت حاکم و توانی اش در اداره حکومت به قوت خود باقی است.

نورالدین در پایان افزود: این بحران ذهنی همچنان درباره حساب‌های شخصی، حساب‌های اعضای خانواده حاکم و انحصار سرمایه‌ در دست افراد پیرامون اردوغان وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها