عملیات آرئیل؛ اشغالگران صهیونیست ۱۲ فلسطینی را در کرانه باختری دستگیر کردند

يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 - 14:55

اشغالگران صهیونیستی بار دیگر با هجوم به خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن ۱۲ فلسطینی را به بهانه عملیات آرئیل دستگیر کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی و شین بت (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این رژیم) با یورش به کرانه باختری و در تفتیش منازل خانه‌های فلسطینی ها به بهانه عملیات «آرئیل»، ۱۲ فلسطینی را دستگیر کردند.
جمعه شب، دو تن از فلسطینیان در عمیات استشهادی یک نگهبان شهرک آرئیل واقع در شمال کرانه باختری را به ضرب گلوله کشته و بلافاصله از محل حادثه متواری شدند. این نگهبان پس از شلیک دو عضو نیروی مقاومت به سوی او در شهرک‌ آرئیل کشته شد.
یکی از رسانه های عربی در این باره گفت که انتخاب این شهرک در کرانه باختری برای انجام عملیات، به چالش کشیدن نیروهای اشغالگر صهیونیستی است. تاکنون هویت عاملان تیراندازی به این صهیونیست مشخص نشده است.

منابع خبری رژیم صهیونیستی روز گذشته از کشته شدن ۱۶ اسرائیلی در عملیات (استشهادی) فلسطینیان در ماه مارس گذشته خبر دادند.

به گزارش رسانه صهیونیستی کان، این تعداد از اسرائیلی‌ها در سراسر کرانه باختری و فلسطین اشغالی و با سلاح سرد و یا گرم فلسطینیان از پای درآمدند.


تعداد تلفات صهیونیست‌ها در یک ماه گذشته همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و حملات گاه و بیگاه نظامیان اسرائیلی و شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی افزایش پیدا کرده است.
اوج این درگیری‌ها زمانی رخ داد که نظامیان صهیونیست اواسط فرودرین ماه گذشته، ۳ فلسطینی را با شلیک ده‌ها گلوله در جنین به شهادت رساندند.
گزارش‌های منابع فلسطینی حاکی از آن است که در ماه آوریل گذشته، ۴۷۰۰ شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی تعرض کردند که اوج آن ۵ روز ایام عید یهودی فصح بوده است.
این منابع همچنین تاکید کردند که رژیم صهیونیستی ماه گذشته ۷۷۵ نفر از ساکنان قدس اشغالی را بازداشت کرده که بیشتر این افراد در داخل مسجد مبارک الاقصی بازداشت شدند.
این رژیم همچنین طی همین مدت ۵۱۷ حکم تبعید فلسطینیان از شهر قدس را نیز صادر کرده است.

پربیننده ترین خبرها