هاآرتص: دوحه نقشی محوری در تثبیت روابط تشکیلات خودگردان و تل‌آویو دارد

هاآرتص: دوحه نقشی محوری در تثبیت روابط تشکیلات خودگردان و تل‌آویو دارد
دوشنبه 12 ارديبهشت 1401 - 14:53

یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد که دوحه نقشی محوری در تثبیت روابط تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی ایفا می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

یک روزنامه صهیونیستی با انتشار گزارشی از نقش محوری یک کشور عربی در حوزه خلیج فارس در تثبیت روابط رام‌الله و تل‌آویو خبر داد.

روزنامه هاآرتص با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت: «قطر نقشی محوری در تثبیت روابط بین اسرائیل و فلسطینی‌ها، به ویژه در کرانه باختری و نوار غزه در هفته‌های گذشته، ایفا کرده است».

بنا بر این گزارش، قطر در تلاش برای نزدیک‌تر شدن به مصر و آمریکا است و از جمله تلاش‌ها و اقدامات قطر در تثبیت روابط بین اسرائیل و فلسطینی‌ها، می‌توان به تلاش‌های نماینده قطر برای اطمینان از اینکه درگیری‌ها در روز زمین در ماه مارس به نوار غزه هم کشیده نشود، اشاره کرد.

همچنین دو تماس «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و درخواست از هر دو طرف به خودداری از تشدید تنش قابل ذکر است.

هاآرتص در ادامه نوشت: «این اقدامات اخیر قطر علاوه بر کمک‌های مالی است که قبلاً به اراضی فلسطینی ارائه کرده است که از سال ۲۰۱۲ تاکنون به حدود ۳ میلیارد دلار رسیده است. همچنین حدود ۹ میلیون دلار از طریق سازمان ملل متحد برای حمایت از ایتام عملیات عصف الماکول (جرف الصامد)، ساخت مخازن سوخت برای نیروگاه برق غزه، توسعه استادیوم فوتبال الیرموک و ساخت دو مرکز دامپزشکی در بیت لاهیا ارائه شد».

فارس

پربیننده ترین خبرها