حجت الاسلام صدیقی: رئیس‌جمهور و همکارانش آنچه از دستشان ساخته است انجام می‌دهند

حجت الاسلام صدیقی: رئیس‌جمهور و همکارانش آنچه از دستشان ساخته است انجام می‌دهند
سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 - 08:27

امام جمعه موقت تهران گفت: نشانه قبولی روزه در عید فطر توجه به فقرا و مستمندان است و زکات یک واجب است که شامل همه نوع عبادت مالی می‌شود.

العالم - ایران / فرهنگی

آیت‌الله کاظم صدیقی صبح امروز (سه شنبه) در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که با حضور نمازگزاران تهرانی در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: نشانه قبولی روزه در عید فطر توجه به فقرا و مستمندان است و زکات یک واجب است که شامل همه نوع عبادت مالی می‌شود.

وی ضمن تشکر از امت اسلامی و جبهه مقاومت برای حضور در راهپیمایی روز قدس،‌ اظهار داشت: در روز قدس همه ایران و هم کشورهای اسلامی به میدان آمدند و بعد از دو سال کرونا نشان دادند هیچ مسئله ای مسئله فلسطین را کمرنگ نمی‌کند و قدس و فلسطین زنده است و امت اسلامی حامی فلسطین قد برافراشته هستند.

* جوانان فلسطینی عرصه را برای رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی تنگ کرده اند

صدیقی افزود:‌ جوانان فلسطینی جان بر کف گرفته اند و با خون خود عرصه را برای رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی با عملیات های شجاعانه و شهادت طلبانه تنگ کرده اند،‌گفت: صهیونیست‌ها که موضع تهاجمی داشتند، امروز از ترسشان دلهره و اضطراب دارند و ارتش خسته ای دارند و چهره هایشان نشان می دهد که به پایان خط رسیده اند و جوانان فلسطینی با مقاومت از جنین تا حیفا و تل آویو در عملیات‌های شجاعانه اسرائیل را در انزوای کامل و تدافعی قرار داده‌اند.

وی ادامه داد:‌ چاره دردها و کلید پیروزی، مقاومت و پافشاری بر مقابله و شکاندن شاخ غاصب است.

* سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال حوادث افغانستان و یمن

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسئله افغانستان تصریح کرد:‌ در این ایام ماه خدا مردم مظلوم افغانستان در شهرهای مختلف آماج کینه دست‌پرورده های آمریکا و اسرائیل قرار گرفته‌اند و در مساجد و محیط‌های آموزشی صدها مسلمان با زبان روزه به خاک و خون کشیده شدند و این وجدان بشریت را آزرده می‌کند و به مدعیان حقوق بشر نهیب می‌زند که برای اوکراین آنگونه سر و صدا می‌کنید و رسوایی بر سوایی‌هایتان می افزایید و اوکراینی‌های سیاه پوست را از قطار پیاده می‌کنید و تبعیض نژادی را برای چندمین بار پیاده می‌کنید و در قبال ظلم به افغانستان و یمن و مظلومین عالم سکوت می‌کنید.

وی افزود: ما از هیات حاکمه افغانستان به جد می خواهیم امنیت را برای آحاد ملت مطلوم افغانستاان تامین کنند و شبکه های تروزریستی را شناسایی و مجازارت کنند و مردم افغانستان را به یک اعتماد و آرامش برسانند.

* هیچ منافق و فتنه گری نتوانست قشر کارگر ما را علیه انقلاب و نظام به خیابان ها بکشاند

آیت الله صدیقی با تبریک روز کارگر خاطرنشان کرد:‌ کارگر در اسلام جایگاه خاصی دارد و هیچ مکتب اندازه اسلام به قشر کارگر و کار ارزش قائل نیست.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌تر از معیشت؛ مسئله تکریم کارگران است،‌ بیان داشت: گارگران در طول 43سال از آزمون‌های مختلف سرافراز بیرون آمدند و هیچ منافق و فتنه گر و آشوبگری نتوانست قشر کارگر ما را علیه انقلاب و نظام به خیابان ها بکشاند و صاحب انقلاب و شهید داده‌ها همین کارگرها هستند و باید دولت، کارفرما و کارگر همه به کمک نخبگان و دانشگاهیان وظیفه حرکت علمی را به کمک دانش‌بنیان‌ها کوتاه کنند.

* رسالت آموزش و پرورش، وزارت علوم و حوزه های علمیه ما ساختن آینده سازان کشور است

خطیب نماز عید سعید فطر تهران ضمن تبریک روز معلم تصریح کرد: محور کائنات بشر است و حیات طیبه بشر نیز به علم،‌ عالم و معلم است فلذا رسالت آموزش و پرورش، وزارت علوم و حوزه های علمیه ما ساختن آینده سازان کشور است و توقع جدی داریم که هم در کتب درسی تجدید نظر کنند و هم مهم تر از آموزش تربیت و ساختن جوانمان و نوجوانان خوب است.

وی تاکید کرد: جامعه ما نیاز به فرهنگ، اخلاق، ایثار و سعه صدر و بندگی خدا کمتر از معیشت نیست. امروز روحانی به اندازه طبیب نداریم. طبیب جسم مارا معالجه می‌کند ولی عالم دینی روح و ابدیت مارا تامین می‌کند و انتظار می رود در این فرصت فرزندان را به حوزه های علمیه بفرستید.

* گرانی و فشار معیشتی در تراز این دولت نیست

صدیقی گفت: دولت سیزدهم را با ریاست یک عالم ربانیِ سختی کشیده و رنج دیده داریم که با همه وجود مردم را درک کرده و مردم هم با همه وجود به او رای داده اند و به صداقت و امانتش یقین داریم، اما تعدادی، قشری و گروه‌هایی از مردم از گرانی افسارگسیخته در رنج‌اند و همه جا گله می‌کنند و انتظار دارند که این بن‌بست تمام شود و مردم با‌ آرامش در کنار دولت و نظام مثل گذشته فداکاری هایشان را داشته باشند.

وی گفت: هرچند برای ما ملموس است که هم رئیس جمهور و هم همکارانشان آنچه از دستشان ساخته است انجام می‌دهند و هرچند رئیس جمهور از نزدیک حال مردم را جویا می‌شود، ولی این گرانی و فشار معیشتی در تراز این دولت نیست.

* لزوم پشتیبانی حقوقی از کاربران داخلی و کنترل شبکه های افسارگسیخته

خطیب نماز عید سعید فطر تهران در پایان تاکید کرد: پشتیبانی حقوقی از کاربران داخلی و کنترل شبکه هایی که افسارگسیخته شبهه پراکنی کرده و با آبروی مردم بازی می‌کنند از چیزهایی است که از دولت و همه مسئولین توقع داریم.

پربیننده ترین خبرها