وزیر دفاع ترکیه: تا آخرین تروریست در شمال سوریه و عراق می‌مانیم

وزیر دفاع ترکیه: تا آخرین تروریست در شمال سوریه و عراق می‌مانیم
سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 - 11:57

وزیر دفاع ترکیه گفت: تا آخرین تروریست در شمال سوریه و عراق باقی می مانیم تا ملتمان را از ۴۰ سال بلایی که این تروریست‌ها سرشان آورده اند خلاص کنیم.

العالم - ترکیه

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه طی سخنانی در خصوص عملیات این کشور در شمال عراق به نام پنجه قفل با ادعای اینکه ما در شمال ترکیه و شمال سوریه در حال مبارزه با تروریسم هستیم، گفت: تا آخرین تروریست در شمال سوریه و عراق باقی می مانیم تا ملتمان را از 40 سال بلایی که این تروریست‌ها سرشان آورده اند خلاص کنیم.

وی افزود: عملیات پنجه قفل به بهترین شکل در حال انجام است. تاکنون 61 تروریست از بین رفته اند. 82 محل پناه و انبار سلاح و مهمات آنها از بین رفته و نیز 413 بمب دست ساز نیز منهدم شده است. عملیات جستجو همچنان ادامه دارد و این رقم در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. برخی در تلاش برای همکاری با ی پ گ هستند.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که یکشنبه 28 فروردین عملیات جدیدی را در مناطق مختلف کردستان عراق از جمله متینا، زاپ و آواشین-باسیان آغاز کرده است.

این عملیات که به صورت زمینی و هوایی آغاز شده، با حضور خلوصی ‌آکار وزیر دفاع و فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی و دریایی کلید خورده است.

ترکیه طی 3 سال گذشته عملیاتهای خود را در شمال عراق تشدید کرده و این عملیاتها به صورت هوایی و زمینی دنبال شده است.

هدف از این عملیاتها مقابله با گروه تروریستی پ ک ک عنوان شده اما مقامات بغداد و گروههای و جریانات سیاسی این کشور در دوره های مختلف نارضایتی خود را از این اقدامات ترکیه اعلام کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها