بورل: جنگ روسیه بر امنیت جهان تاثیر گذاشته است

بورل: جنگ روسیه بر امنیت جهان تاثیر گذاشته است
سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 - 19:09

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توییتری نوشت که جنگ بی‌دلیل روسیه علیه اوکراین بر امنیت جهانی تاثیر گذاشته است.

العالم - اروپا

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت که جنگ بی‌دلیل روسیه علیه اوکراین بر امنیت جهانی تاثیر گذاشته است.

وی در پیامی توییتری نوشت: «ما در حال کار بر روی بسته ششم تحریم‌ها هستیم که هدف آن حذف بانک‌های بیشتر (روسیه) از سامانه سوئیفت، لیست کردن عوامل اطلاعات غلط و مقابله با واردات نفت هستیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «این اقدامات در شورای اتحادیه اروپا برای تایید شدن، ارائه خواهد شد».

همچنین اتحادیه اروپا قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، ممنوعیت خرید نفت از روسیه را اجرایی کند و پیش از آن نیز به تدریج محدودیت هایی برای واردات اعمال می کند.

پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا 5 بسته تحریمی علیه اشخاص، سازمان ها و بخش های مالی و انرژی روسیه تصویب کرد.

همچنین، دسترسی بانک های روسیه به سامانه بین المللی پرداخت های بین بانکی، سوئیفت قطع شده است.

از سوی دیگر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، اقدامات اقتصادی تلافی‌جویانه در ارتباط با اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای خارجی را به امضا درآورد.

در فرمان اجرایی پوتین آمده است که رئیس‌جمهور روسیه به کابینه وزرا دستور داده است که ظرف 10 روز، لیستی از افرادی که قرار است تحت تحریم‌های تلافی‌‌جویانه روسیه قرار می‌گیرند، مشخص کنند.

طبق دستور رئیس‌جمهور روسیه، مقامات روس از هرگونه معامله با شرکت‌ها و افرادی که تحت تحریم‌های تلافی‌جویانه فدراسیون روسیه قرار می‌گیرند، منع شده‌اند.

بر اساس این فرمان، صادرات محصولات و مواد خام تولیدی در روسیه به خارج از فدراسیون روسیه در صورتیکه این محصولات در راستای منافع افراد تحت تحریم‌ باشد، ممنوع می‌باشد.

طبق این گزارش، شرکت‌ها و افرادی که تحت تحریم‌های تلافی‌جویانه قرار دارند، از اجرای تعهداتشان به معاملات در دست اجرا و همچنین پیشبرد هرگونه معاملات مالی منع می شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها